لیست قیمت فرش ماشینی

لیست قیمت فرش، قیمت فرش ماشینی (امروز 9 مرداد)

هر کالایی صنف، اتحادیه و نظارتی برای فروش و قیمت گذاری محصولات خود دارد، که بر اساس آن با توجه به متوسط و میانگین قیمت تمام شده آن محصول، عمل قیمت گذاری بر روی آن کالا صورت می گیرد. یکی از این محصولات پر تقاضا، فرش ماشینی و خرید فرش ماشینی می باشد. لیست قیمت فرش، براساس یک مبنای کلی و جنس مواد به کار رفته در آن تعیین می شود. این لیست به عنوان یک کالای پرتقاضا، باید واضح و روشن، توسط صنف و اتحادیه مربوطه تنظیم گشته و در دسترس همگان قرار گیرد تا سودجویان نتوانند قیمت فرش را بر طبق صلاح دید خود تغییر دهند. لازم به ذکر است که لیست قیمت فرش تحت تاثیر عوامل متفاوت، نوسان است.
همانطور که میدانید به دلیل وارد کردن مواد اولیه لازم برای بافت فرش، ناپایدار بودن اوضاع اقتصادی و دلار ممکن است قیمت فرش ماشینی در شانه و تراکم مختلف همچنین جنس های متفاوت تحت تاثیر دلار قرار بگیرد و نوسانات قیمت در این حوزه بسیار شدید باشد. در نتیجه لیست قیمت امروز فرش با لیست دیروز و فردا متقاوت میباشد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا (سال 1397):

محمدهادی کمالیان اظهار کرد: با توجه به اینکه محصولی مانند فرش ماشینی جزء کالاهای ضروری درجه سه است، قیمت‌گذاری، تنظیم لیست و ارائه فرش ماشینی وابسته به سیستم عرضه و تقاضاست، اما می‌توان گفت یک فرش ماشینی بسته به متراژ و شناسنامه آن از ۸۰۰ هزار تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که البته اگر مواد اولیه خاص از سوی تولیدکننده در فرش استفاده شده باشد یا اینکه شیوه فروش آن به صورت شرایطی و اقساط باشد، می‌توان گفت که قیمت فرش ماشینی، به صورت درصدی تغییر کرده و بر آن، اعمال می‌شود و حتی در فروش‌های قسطی قیمت فرش ماشینی، تا 3 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه فرش ماشینی در نمایشگاه بهاره عرضه نمی‌شود و فروش فوق‌العاده آن در واحدهای صنفی سطح شهر صورت خواهد گرفت، افزود: برای عرضه مستقیم فرش ماشینی در بازار شب عید نیز برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و از هم‌اکنون شش تا هفت نفر از فروشندگان درخواست فروش فوق‌العاده برای این ایام را داده‌ و مجوز آن را دریافت کرده‌اند که لیست قیمت فرش تولیدی خود را، با تخفیف حدود ۱۵ تا ۲۰ درصدی برای مردم تنظیم کرده، تا محصولاتشان را با قیمت مناسب تر، در نمایشگاه عرضه کنند. اما برخی از تبلیغ‌هایی که مردم در تلویزیون مشاهده می‌کنند، گویای این است که برخی از تولیدکنندگان تحت برندهایی که در رسانه ملی اعلام می‌شود، آمادگی خود را برای فروش فوق‌العاده با تخفیف ۴۰ درصدی اعلام کرده‌اند و لیست قیمت فرش خود را بسیار کمتر از آنچه که باید باشد ارائه داده اند، در حالی که این شرایط اعلام شده کذب است. رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تصریح کرد: با توجه به اینکه حاشیه سود فرش ماشینی ۹ تا ۱۲ درصد است، به هیچ وجه قابل قبول نیست، از طرف تولید کننده که نیاز دارد برای فرش تولیدی خود، روی محصولات خود سود چند درصدی ببرد، به این مقدار غیر مجاز قیمت فرش ماشینی را کمتر اعلام بکند تا فروش بیشتری داشته باشد و این خبر و روش سود جویی در بازار فرش جایی نداشته و این فروش‌های فوق‌العاده و سودهایی که اعلام می‌شود غیر واقعی و کاذب است که آن را به اتاق اصناف ایران گزارش داده‌ایم تا ضمن پیگیری با متخلفان برخورد شود.

کمالیان گفت: با توجه به شرایط بازار فرش ماشینی و رکودی که در بازار به دلیل اشباع این کالا وجود دارد، نه تنها امکان افزایش قیمت فرش ماشینی نیست، بلکه همه فروشندگان و تولیدکنندگان حاضرند با نازل‌ترین قیمت، کالای خود را بفروشند و لیست قیمت فرش تولیدی شرکت شان را به گونه ای معقول و مناسب برای مردم تنظیم کنند. در این راستا افزایش تبلیغات فرش ماشینی در سطح شهر و رسانه‌ها حاکی از این وضعیت و رکود حاکم بر بازار فرش است.

لیست قیمت فرش ماشینی مدرن فرش در اردیبهشت 99

نوع فرش 12 متر 9 متر 6 متر قیمت هر متراژ
فرش ماشینی 700 شانه ساده (تراکم2550) 3.200.000 2.400.000 1.600.000 267000
فرش 700 برجسته (تراکم3000) 3.400.000 2.550.000 1.700.000 283500
فرش ماشینی 1000 شانه ساده (تراکم3000) 3.700.000 2.775.000 1.850.000 283500
فرش ماشینی 1200 شانه برجسته
(تراکم3600)
4.250.000 3.200.000 2.150.000 355000

 

لیست قیمت فرش ماشینی کاشان در سال 97 به شرح زیر بوده است:

 

 با مقایسه این دو لیست می شود افزایش قیمت ها را مشاهده کرد و نتیجه ای که میتوان گرفت این است که خرید امروز خود را به فردا نندازیم چون روی کیف پول و اقتصاد خانواده تاثیر می گذارد.

عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت فرش ماشینی

اگر به بازار فرش ماشینی مراجعه کرده باشید، متوجه این موضوع شده اید که به شما فرش های مشابه را معرفی کرده اند که از نظر طرح و نقشه یکسان بوده اند اما چیزی که در این میان متفاوت بوده، قیمت فرش ماشینی است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این فرش ها از نظر ظاهری که تفاوت چندانی باهم ندارند پس چرا قیمت فرش ماشینی در این حد باید متفاوت باشد. آنها با یک نقشه و توسط یک دستگاه بافته شده اند، علت این تغییر چیست؟در زیر عواملی را باهم بررسی خواهیم کرد که در تنظیم لیست قیمت فرش و در نتیجه قیمت فرش ماشینی تاثیر گذار خواهد بود:

مقاله مرتبط: انواع جنس فرش ماشینی 

جنس الیاف

از مهم ترین عوامل تعیین قیمت فرش ماشینی جنس الیاف به کار رفته در آن است. امروزه فرش های ماشینی در جنس های اکریلیک، اکریلیک هیت ست و پلی استر و بی سی اف و پشم بافته میشوند. که این انواع فرش، لیست قیمت فرش خود را دارند که هر کدام از این فرش های ماشینی که از نظر قیمت فرش متفاوت هستند، خودشان در خانواده خودشان با تغییر شانه و تراکم و سایز و رنگ شان متفاوت میشوند و اینگونه است که هر تولید کننده لیست قیمت فرش خاص خود را دارد و قیمت فرش ماشینی در یک بازار دارای رنج های متفاوت است. که مورد به مورد در مورد آن صحبت میشود. فرش ماشینی پشم از مرغوب ترین فرش ماشینی موجود در بازار می باشد بعد از آن فرش اکریلیک قرار میگیرد که از نظر مشخصات فنی شبیه پشم، اما مصنوعی است و خواص طبیعی آن را ندارد. ابریشم مصنوعی بعد از این فرش ها قرار میگیرد. فرش های پلی استر و پلی پروپلین و بی سی اف، از جنس پلاستیک است که بسیار درخشان و دارای رنگ های درخشان میباشد اما چون از نظر مقاومت و ماندگاری در حد فرش های پشم و اکریلیک نمی باشد، از نظر قیمت فرش ماشینی در رده های پایین لیست قیمت فرش قرار می گیرد.

تراکم بافت

شانه و تراکم عامل دیگر تعیین کننده، رده قرار گیری فرش ها در لیست قیمت فرش می باشد.منظور از شانه و تراکم، تعداد گره های بافته شده در راستای طول و عرض فرش ماشینی است. هر چه تعداد گره بافته شده در فرش بیشتر گردد یعنی، در این فرش الیاف بیشتری به کار رفته است و این یعنی بالارفتن الیاف مصرفی و وزن فرش، که تمام این عوامل باعث بالا رفتن قیمت فرش می شود. پس فراموش نکنید هر چه شانه و تراکم فرش شما بالاتر است، ارزش فرش ماشینی شما بالاتر است.

توصیه:

فرش های ماشینی 1200 شانه نسبت به فرش های 1000 شانه و آنها نسبت به فرش های 700 شانه قیمت بیشتری دارند. که در لیست قیمت فرش، فرش سفارشی، ابتدا و بعد از ان به ترتیب از 1200 تا 700 شانه و فرش های تبدیلی و فرش های طرح 700 شانه قرار میگیرند. مبادا با سوء استفاده از عدم اگاهی شما فرش های تبدیلی و فرش های طرح 700 شانه را با قیمت فرش ماشینی 700 شانه به شما بفروشند!

فرش های تبدیلی

به فرش هایی گفته میشود که در واقع به وسیله دستگاه 500 شانه بافته میشود، اما تغییراتی به وسیله ی دستگاه بر روی آنها ایجاد می گردد که با تراکم عرضی 700 بافت میشوند و اما تراکم طولی فرش های 700 شانه را ندارند و تراکم طولی این دست از فرش ها 1500 می باشد. این دسته از فرش ها کیفیت و قیمت پایین تری از فرش های 700 شانه واقعی اما دیده می شود که در فروشگاه ها به قیمت فرش ماشینی 700 شانه واقعی فروخته میشوند.برای اینکه به دام چنین کلاهبردارانی گرفتار نشوید از مراجع و فروشگاه های معتبر و تولیدکنندگان و برند های کار آزموده خرید کنید.

و اما فرش های طرح 700 شانه

برخی از تولیدکنندگان، فرش های ماشینی 500 شانه خود را با طرح های جدید تولید میکنند که در واقع طرح یک  فرش 700 شانه را با 500 شانه و تراکم طولی 1000 تا 2000 تولید میکنند که این فرش ها ابدا در دسته فرش های 700 شانه قرار نمی گیرد و قیمت آنها قیمت فرش ماشینی 500 شانه میباشد. در مورد فرش های طرح 1000 شانه و طرح 1200 شانه نیز صادق است. 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی

  • خیلی عالی بود .ممنون

  • قیمت فرش خیلی بالا رفته انگار ، مدرن فرش میشه گفت ارزونتر داره میده

  • قیمت فرش خیلی بالا رفته انگار ، مدرن فرش میشه گفت ارزونتر داره میده

  • قیمت فرش خیلی بالا رفته انگار ، مدرن فرش میشه گفت ارزونتر داره میده

  • سلام.ممنون نظر لطف شماست.

  • اوکی

  • سلام تشکر می کنم بابت این مقاله ارزشمندتون

  • از اینکه انقد واضح و کاربری نوشتین ممنون

  • الان که قیمت دلار و ارز روز به روز تغییر میکنه. و جنس نخ کمیاب شده. قیمت های مدرن فرش چطوری و کی تغییر میکنه؟

  • تا آنجایی که امکانش باشه سعی میکنیم کمترین تغییر و افزایش قیمت را داشته باشیم که مشتری رضایتمند باشه.

  • سلام ممنون بابت اطلاع رسانی دقیقتون فقط اگر میشه قیمت هارو به روز هم بکنید

  • از اینکه انقدر کامل نوشتین ممنون ،فقط اینکه الان قیمت هاتون بروز هست؟

  • سلام. بله. سعی بر این هست که همیشه قیمت ها بروز باشد. اما به علت نوسانات زیاد ممکنه گاهی با تاخیر این اتفاق بیافتید... برای اطمینان بیشتر با واحد فروش ارتباط برقرار کنید.

  • سلام ببخشید انگار قیمت فرش 1200 شانه برجسته و غیربرجسته تفاوت زیادی باهم ندارن ، قیمت ها رو درست زدین ؟؟

  • سلام. بله قیمت ها درست هستند.

  • اینکه اینطور کامل و جامع نوشته شده قابل تحسینه ، همینطور که قیمت فرش ها دقیق و راحت درسایت به نمایش گذاشتین ، ممنون

  • اینکه شما تو سایتتون قیمت دارین واقعا جای تحسین داره ، الان طوری شده که دیگه قمیت هم نمیزارن تا هروقت هرجور بخان قیمت بزارن ممنون ازشما

  • سلام میشه لطف کنید و قیمت طرح 700 شانه رو هم برای بنده ایمیل کنید و اگه امکان داره توی سایت قرار بدید با تشکر

  • سلام قیمت دلار داره روی همه چی تاثیر میزاره و روی فرش به صورت هفتگی هست. به خاطر این که تعداد افراد کمی با این مساله درگیر هستن به همین خاطر حجمه روی این قضیه کمتر هست ولی واقعا داره قیمت ها سرسام اور میره بالا خدا به همه رحم کنه ممنون بابت وقتی که میزارید