منزل تان را با سلیقه ی خودتان بچینید

منزل تان را با سلیقه ی خودتان بچینید

در هر زمینه ای که وارد میشوی، باید قوانین را رعایت کنید به گونه ای که این قوانین دست و پای ما را در هر اظهار عقیده و نظری بسته اند و این البته به خود ما بستگی دارد که، کارهایمان را برای گرفتن تایید از دیگران انجام می دهیم یا اینکه می خواهیم از آن لذت ببریم؟درست است اگر بخواهیم برای خوشایند دیگران یا طبق تایید دیگران زندگی کنیم باید استاندارهای آن ها را رعایت کنیم تا با لبخند و گفتن یک جمله ی خوشایند ما را از کاری که کرده ایم خوشحال کنند .اما تا کی و تا کجا؟ آیا نظر و استاندارها و قوانین دیگران، باید تا درون و در دل منزل ما رسوخ کند؟ پس نظر ما برای چه کسی مهم است اگر برای خودمان مهم نباشد. اگر در چیدمان منزل خودمان نظرمان را نادیده بگیریم؟در زندگی چه کسی ایده ها و نظر ما جلوه گر خواهد شد؟

مقاله مرتبط: بعد از خرید فرش به چیدمان آن نیز دقت کنید 

قوانین، لذت کارهایی که باید باعث شادی ما باشند را از بین می برد. اما زندگی و هر چیز بدون قانون امکان پذیر نیست ولی چه قانونی را باید رعایت کرد و از چه قانونی صرف نظر کرد؟ کجا می توان قوانین را نادیده گرفت و کجا نه؟ در زمینه ی چیدمان منزل و دکوراسیون قوانینی وجود دارد که می توان آن ها را شناخت و در منزل با دست و دلبازی و چاشنی خلاقیت از آن ها استفاده کرد.

 


طراحی دکور قوانین رنگ

مقدار زیادی قانون در مورد رنگ وجود دارد که به ما می گوید، کدام رنگ در کنار کدام رنگ بشیند و یا اینکه استفاده از کدام رنگ در منزل غلط است یا درست؟راستی چه کسی میداند تو از دکور منزل خود چه می خواهی؟ و از چه رنگی لذت میبری و چه خانه ای با چه آب و رنگی در ذهن تو موج میزند و آرزو میکنی کسی پیدا شود و آن را برای تو خلق کند؟ اگر یک نفر در دنیا وجود داشته باشد که بتواند این کار را برای تو بکند آن یک نفر تو هستی پس اگر اعتقاد یا علاقه داری که، یک سبک خاص دکوراسیون با رنگ هایی که مد نظر تو است بی آفرینی به قوانینی که به تو باید نباید می کنند بی توجهی کن و دکور خود را خلق کن

.مثلا عده ای هستند که دوست دارند منزل خود را تیره کنند اما این تفکر که در گذر زمان ممکن است آن ها را خسته کند باعث می شود که این علاقه ی خود را در گوشه ی ذهن خود نگه دارند و منزل شان را مثل دیگران با رنگ های معمول و محتاطانه تزیین می کنند و در رویا در خانه ی مورد علاقه ی خودشان زندگی می کنند. در صورتی که ما آمده ایم که رنگ خودمان را به دنیا و محیط مان ببخشیم و می توانیم با رنگ ها و سبک مورد علاقه مان یک دکوراسیون را ایجاد کنیم و هر گاه احساس دیگری داشتیم مطابق با میل جدیدمان به طرز دیگری زندگی کنیم و این عاملی می شود که سالیان سال به یک سبک و سیاق زندگی نکرده ودچار روزمرگی نشویم و انگیزه ای برای تغییر داشته باشیم و با تغییر رنگ ها، باعث تغییر حال و هوای زندگی مان شویم.

 

 

رنگ های تیره در منزل

رنگ سرمه ای و مشکی یا زغالی از جمله رنگ های مورد علاقه نسل جدید و امروز است که در سبک دکوراسیون مدرن اکثرا به کار می رود. شما که در یک جامعه ی سنتی زندگی می کنید و یک سبک مدرن و متفاوت می پسندید نباید از ترس قضاوت و نظر دیگران از علایق تان صرف نظر کنید و یا از ترس نگرفتن تایید از دیگران، از ایده های خودتان چشم بپوشید. آدمی در طول زمان تغییر می کند و سلایق اش با بالا رفتن سن و قرار گرفتن در موقعیت های متفاوت دستخوش تغییر می گردد و با صرف مقداری هزینه و کمی هوشمندی و با انتخاب رنگ های جدید می تواند محیط را دوباره آن گونه که دوست دارد رقم بزند. هوشمندی به این خاطر است که شما می توانید اجناس گران قیمت و عمده ی منزلتان را که در موقع خرید برای تان گران تمام می شوند را به رنگ پایه مورد علاقه و با رنگ و رخی ساده اما شیک بخرید که بتوانید آن را در هر دکوری استفاده کنید و در صورت تزریق رنگ به زندگی تان به گونه ای هارمونی داشته باشد و قابل تطبیق باشد و به راحتی با رنگ امیزی منزل تان بتوانید محیط جدیدی بی آفرینید.

رنگ کردن سقف

شاید اگر شما ایده بدهید که میخواهید سقف تان را رنگ بزنید، کمی در برابر درخواست شما مکث کنند و به خاطر مرسوم نبودن آن از ایده ی شما تعجب کنند و شک کنند که نتیجه ی آن چیز جالبی میشود یا نه؟ اما چرا که نه؟ اگر میخواهید سقف اتاق تان بلند تر و مرتفع تر به نظر برسد می توانید آن را به رنگ روشن تری نسبت به دیوارتان رنگ بزنید و قانونی که در اینجا ذکر  می شود و پیروی از آن خالی از لطف نیست، این است که نمی شود آن را یکدست و یکرنگ با دیوار رنگ بزنید زیرا یک حالت نامشخصی و گنگی به محیط خانه تان می دهد .در کل تصمیم بگیرید که میخواهید اتاق تان چه حسی داشته باشد و رنگ یا رنگ هایی که این حس را در شما القا می کند را بیابید و آن ها را در اتاق تان به کار ببرید.

یک رنگ بودن و هماهنگ بودن رنگ ها

همیشه افراد می ترسند که رنگ های خاص را در منزل شان به کار ببرند، مخصوصا در ایران که رنگ های شاد به رنگ های جلف معروف است و افراد ترجیح میدهند که از رنگ های سنگین در چیدمان منزل شان استفاده کنند تا به بچگی یا جلف بودن متهم نشوند. اما این قانون هماهنگی رنگ ها از کجا نشئت می گیرد؟ در طبیعت شما شاهد رنگ های شاد و مفرح بسیاری در کنار هم در یک گل هستید .مثلا رنگ های صورتی و قرمز و نارنجی و بنفش یکجا در بعضی گل های رز به کار رفته است و زیبایی آن در به کار رفتن انواع رنگ ها در کنار هم میباشد.

و یا قوانین چرخه رنگ

در طراحی اکثرا از رنگ های اصلی و رنگ های مکمل و رنگ های ثانویه صحبت می کنند و می توان به جای این همه دقت به اینکه چه رنگی با چه رنگی همخوانی دارد  رنگ های مورد علاقه ی خود را با کمی زیاد ،کم کردن و کمی فکر کردن، میتوان هم از طراحی لذت برد و هم اینکه یک سبک یا محیط جدید را پدید آورد .این چرخه ی رنگ در قرن 18 ام توسط نقاشان برای نقاشی ایجاد شد و این به این معنی نیست که ما هم در منزلمان در چارچوب ذهنی یک شخص به سر ببریم و تمام سلایق و عقیده ها و نواوری هایمان را فدای یک نظریه یا یکسری قانون کنیم .وقتی طرح های مختلف با رنگ آمیزی های متفاوت در اتاقی کنار هم می آید، حس بی تکلفی و آزادی و رهایی خالق این محیط به ذهن آدم میرسد .به قول یک نویسنده در یکی از وبلاگ ها: ما هیچ وقت نگران یک برگ تازه روییده ی سبز لیمویی در کنار رنگ های پررنگ و کمرنگ دیگر موجود در درخت نیستیم ، و فکر نمیکنیم که اینها باهم هماهنگی ندارد. فقط میدانیم که یک رنگ سرد در کنار رنگ های گرم قرار گرفته است .پس میتوانیم با الهام از طبیعت ذهنیت و آنچه واقعا دوست داریم در کنار هم داشته باشیم را درمنزل و یا حتی پوشش خود به کار ببریم.

سبک دکوراسیون

اگر شما هم مثل من از دیدن مبل های بزرگ سلطنتی یک رنگ و یکنواخت موجود در منازل که باعث تحمیل هزینه ی هنگفت به خیلی از افراد می شود، خسته شده اید و وقتی وارد چنین منازلی میشوید از شدت تجمل و رنگ های طلایی، متعجب می شوید، پس پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله بررسی سبک های دکوراسیون است. 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی