شهر فرش

شهر فرش

بله شهر فرش ،شهر کاشان است. شهری که محل تولد شهر کاشان است. توقع داشتید که نام یک

برند باشد.شهر فرش برند نیست .اعتبار است ، کیفیت است ، نام نیک است ،آبروست ،سرگذشت است ،شناسنامه ی هنرمندان است، روزمرگی های بافندگان است ، عشق بین دست و دار است، تاریخی سربلند و هنری جاودانه است ....

لیست قیمت فرش 

مقاله مرتبط: خرید فرش 

 

شهر فرششهر فرش، کاشان در گذشته و امروز

سابقه ی بافت فرش در شهر فرش به قرن یازدم هجری بر میگردد. در قرن هفده و هجدهم میلادی ، کاشان مرکز فرش بافی و شهر فرش معرفی شده است . این هنر در طول ادوار مختلف تغییرات بسیار داشته است ، و امروزه به نوعی دیگر در کنار فرش دستباف فعالیت دارد .فرش ماشینی در ادامه ی راه فرش دستباف کاشان بروز یافت و به صورت کاملا پیشتاز در دنیا به فعالیت اش ادامه می دهد .شهر فرش ، قطب فرش ماشینی ایران است .مقایسه ی فرش دستباف شهر فرش ، همچنین مقایسه ی فرش ماشینی شهر فرش با سایر محصولات ایران و دنیا ، این نتیجه را میدهد که از نظر کیفیت و به تناسب ان قیمت فرش از جایگاه مطلوبی برخوردارند.

فرش کاشان همیشه زبانزد خاص و عام بوده است و بعد از ان ، این شهر با درک نیاز بازار روز و معیشت مردم ،همگام با سایر کشورهای جهان تصمیم گرفت به راه تولید فرش ماشینی قدم بگذارد .قیمت فرش ماشینی برای اکثر اقشار جامعه مناسب است و برای همین مورد استقبال همگان قرار گرفت .

شهرفرش توانست همانند پیشرفتی که در بازار فرش دستباف داشته است را در زمینه ی فرش ماشینی نیز داشته باشد و بسیار موفق عمل کند.

تاریخچه ی پیدایش فرش ماشینی در شهر فرششهر فرش

 این محصول سابقه ای 40 ساله در ایران دارد .و اولین محصول فرش ماشینی در شهر فرش ، کاشان ،تولید و روانه ی بازار گشت .در ابتدای دهه ی 50 اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین های مخمل بافی ژاکارد ، با الیاف مصنوعی و براق و پرزهای نسبتا کوتاه و وزن سبک بافته شد و روانه ی بازار گشت .با مقایسه ی کیفیت فرش های شهر فرش با سایر فرش های جهان که در ان زمان از بلژیک وارد می شد این موضوع مشخص گشت که این صنعت میتواند اینده ای مناسب داشته باشد و میتواند جای خود را در بازار داخل کشور باز کند و همین اتفاق نیز افتاد .

به خاطر استقبالی که مردم از فرش ماشینی کردند ، سرمایه داران خوشنام کشور اقدام به تاسیس شرکت بزرگی به نام شرکت صنایع کاشان کردند .که فعالیت ان در زمینه تولیدات مواد مرتبط با فرش و خود فرش ماشینی بود .

در سال 1353 خاندان لاجوردی اولین محصول را وارد بازار کردند .و متعاقب ان شرکتهای شهباف ، که بعد ها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت های فرش پارس و مولن روژ ( نقش ایران ) و فرش اکباتان تاسیس گشت و به رقابت با سایر رقبای بازار پرداختند.

شهر فرش فرش ماشینی کاشان

کارخانجات فرش ماشینی در بیشتر شهرهای کشورمان وجود دارد ، اما با توجه به امکانات موجود در بعضی شهرهای ایران تعداد این کارخانه ها در بیشتر شهر های کشور بیشتر می شود .شهر فرش از این جمله شهرهاست که در مقایسه با شهر های دیگر ، به صورت تخصصی تر در این زمینه کار می کند .و تمام کارخانجات و برند های کل کشور در این شهر و شهرک های صنعتی ان نماینده ای دارند .کاشان به دلیل وجود و تجمع بیشتر کارخانه های تولید فرش ماشینی در این شهر، به پایتخت فرش ماشینی ایران و حتی جهان معروف است .

در شهر فرش یا همان کاشان ، بیش از 700 واحد تولید کننده ی فعال در امر تولید فرش ماشینی مشغول به کار و تولید فرش است .همچنین دیگر شهر های تولید کننده ی فرش ماشینی شهر های : یزد ، مشهد ، دلیجان ، اصفهان و چند شهر دیگر هستند .و همین امر سبب شده است که قیمت فرش های شهر فرش بسیار مناسب بوده و در این خطه انواع فرش ماشینی با قیمت های متفاوت و متنوع به مشتریان فرش ارائه گردد و در اختیار انان قرار گیرد .

بی تردید همانطور که می دانید از گذشته های دور فرش ایرانی مشهور بوده و در جهان مورد استقبال همگان بوده است .

نکته ی مهم و غیر قابل انکاری که وجود دارد ، این است که اگر چه همه ی ایرانیان مایل هستند که منزل شان را با فرش دستباف اذین کنند ، اما به دلیل قیمت بالایی که دارد از عهده ی خرید آن بر نمی ایند .پس علی رغم ارزش بالایی که صنعت فرش دستباف دارد خیلی از اقشار جامعه در تامین ان ناتوان اند و کاشانی ها در صنعت فرش ماشینی برای رفع مایحتاج ایرانیان در زمینه ی تامین منسوجات شان اقدام به تولید انواع فرش ماشینی کردند .که میتوان انها را از نظر های مختلف با فرشهای سایر مناطق ایران و جهان مقایسه کرد :

مقایسه ی جنس فرش ها در شهر فرش ، مقایسه ی کیفیت فرش ها در شهر فرش ، مقایسه ی قیمت فرش های شهر فرش با سایر کارخانجات و برندهای کشور ، تنوع قیمت ها در شانه و تراکم های مختلف ، مناسب تر بودن قیمت فرش های شهر فرش ، چه از نظر اینترنتی چه از نظر خرید نمایشگاهی و در نهایت از نظر موجود بودن انواع طرح فرش و یافت شدن سبک های متنوع  در شهر فرش .

علت تراکم کارخانجات در کاشان

شهرستان کاشان دارای شهرک های صنعتی است که ،شهرک های صنعتی شهرستان کاشان به شرح زیر می باشد .

شهرک صنعتی امیرکبیر

شهرک صنعتی جاده اردستان ، نطنز و ابوزیدآباد

شهرک صنعتی انصار نوش آباد

شهرک صنعتی راوند

شهرک صنعتی سلیمان صباحی

همانطور که مستحضر هستید ، کاشان تعداد زیادی شهرک صنعتی دارد که در ان کارخانجات فرش ماشینی بسیاری وجود دارد ، و از میان انها شهرک صنعتی سلیمان صباحی ، بزرگترین شهرک مربوط به فرش ماشینی است که اکثر کارخانجات فرش در انجا گرد امده اند و به صورت تخصص در زمینه ی فرش ماشینی فعالیت دارد .

 

دسته های فرش های ماشینی که در شهر فرش ، کاشان بافت میشود :

فرش ماشینی 1200 شانه ، فرش ماشینی 1000 شانه و فرش ماشینی 700 شانه می باشد .و فرش های جدیدی مثل فرش های شگی ، فرش شنل ،انواع گلیم های ماشینی و گبه ها نیز از جمله تولیدات پایتخت فرش ماشینی ایران است .شاید متوجه علت مناسب بودن قیمت فرش ها در شهر فرش شده باشید .اما وظیفه داریم بگوییم ، که علت این موضوع به این خاطر است که رقابت بالاست .و برای فروش بیشتر در این بازار رقابتی ، کارخانجات ملزم به ارائه ی کیفیت بالاتر به قیمت مناسب تر هستند .در غیر اینصورت نمی توانند در این بازار اشباع ،دوام بیاورند و شغل و صنعت شان را ادامه دهند .پس با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه این موضوع شده که چرا خرید فرش از شهر فرش بیشتر از سایر مناطق ایران است ؟

کسی که میخواهد اقدام به خرید فرش کند حق مسلم خود می داند که ان را از همه نظر بسنجد و محصولات مختلف را با هم مقایسه کند . پابرجا ماندن یک صنعت ، طی سالیان سال، و ادامه ی روز افزون تولیدات ان ، عللی دارد که اگر بخواهیم نتیجه ی ان را به صورت کلی و یک جمع بندی بیان کنیم، باید عرض کنیم ،علت این امر ،سربلند بودن شهر فرش در انجام مقایسات و بررسی های مشتریان هنگام خرید فرش ماشینی است ....

که انها از مقایسه ی شهر فرش با سایر مناطق به خوبی دریافته اند که ،شهر فرش انتخابی به جا و مطمئن است .و هم چنین از نظر پشتیبانی نیز حتما می توان، به جایی اعتماد کرد که، طی سالیان متمادی توانسته اعتماد مردمان و خریداران ایران و جهان را به خود جلب کند و قرص و محکم و خوش اوازه پابرجا بماند و به کار خود ادامه دهد  .

همانطور که بیان شد ،شهرک های صنعتی موجود در شهر فرش، کارخانجات مختلفی را در برمی گیرد ، اما چون تعداد کارخانجاتی که به بافت فرش مشغول هستند در این شهر زیادتر از سایر صنایع هستند ، شهر کاشان به قطب فرش ماشینی ایران تبدیل شده است .و به دلیل تجربه ی بالایی که این شهر در بافت فرش داشته و دارد ، و از هیچ گونه تلاشی در ارائه بهترین خدمات و پیشرفت ها در زمینه تولید فرش دریغ نمی کند ، فرش های ماشینی کاشان از نظر کیفیت بسیار مرغوب هستند .و همین امر سبب شده است که فرش ماشینی کاشان نیز مثل فرش دستباف در اقصی نقاط کشور طرفداران خود را داشته باشد .

پس بهتر است که در اینجا بپذیرید و این را به خاطر بسپارید که به فرشی، فرش کاشان می گویند که در کارخانجات این شهر بافته می شود .و فرش کاشان برند نیست .که فقط فرش ان را با یک برند بشناسیم ، بلکه تمام فرش های این خطه تحت نام این شهر ارائه می گردند .

شاخص معرفی فرش های ماشینی شانه وتراکم است .و در شهر فرش انواع فرش های ماشینی در دسته های 700 شانه و 1000 شانه و 1200 شانه بافت می شود .

ظرفیت تولید و استفاده از فناوری های تازه در کارخانجات تولیدی شهر فرش به گونه ای بوده است که موجب شده فرش های عرضه شده به بازار ظریف و زیبا باشند .و از نظر قیمت ، به تناسب طرح و نقش دستباف گونه ای که دارند بسیار مقرون به صرفه باشند .فرش های دستباف گونه ی شهر فرش ، با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب و تنوعی بی نظیر در تمامی کارخانجات موجود و در نمایشگاه های سطح شهر و تمامی فروشگاه های معتبر الکترونیکی ارائه می گردند .

 

شهر فرش پیشرفت های کارخانجات شهر فرش در زمینه تولید

از شاهکارهای جالب این شرکت ها تولید فرش های ماشینی دستباف گونه است ،که این فرش ها به فرش دستباف شباهت بسیاری دارد .فرش های ماشینی که در شهر فرش ، کاشان تولید می شوند از جنس های مرغوبی هستند همچون اکریلیک و فاقد موادی هستند که باعث ایجاد حساسیت و بیماری در افراد گردد .

دست یافتن به تکنولوژی هیت ست که سبب می شود اکریلیک ، پرز ندهد ، طرح های زیبا ، الیاف مرغوب و با کیفیت از مواردی هستند که باعث بالارفتن کیفیت فرش های ماشینی امروزی شده اند .

علاوه بر فرش های کلاسیک موجود در بازار فرش های فانتزی نیز در کارخانجات کاشان تولید می گردند.

فرش های جدید مثل : فرش شگی ، فرش شنل ، انواع گلیم های ماشینی و گبه ها نیز از تولیدات کاشانی ها به طور ماشینی هستند .

بازار فرش ماشینی بسیار گسترده است و همان طور که توضیح داده شد ، تولید انواع فرش ماشینی برای ارضای نیاز های مشتری  ایرانی بسیار مناسب هستند .

فرش های ترک به بازار جهان راه پیدا کرده است و بازار ایران نیز از این واردات بی تصیب نیست .باید گفت که صنعت نساجی ترکیه از رشد و رونق خوبی برخوردار بوده است .و این رشد نیز سبب استقبال از این فرش ها در اقصی نقاط کشور گشته است .اما باید گفت اگر چه ترکها دارای توانایی بالایی در تولید طرح های فانتزی و فرش ماشینی دارند ، اما نمونه های ایرانی نیز به هیچ وجه عقب تر از زقیب ترک خود نیستند و حتی با قیمتی مناسب تر از نوع ترک ان عرضه می گردد.

روش ها ی خرید فرش از شهر فرش

فرش کاشان با این اوازه و کیفیت ، طرفداران بسیاری در دنیا و شهر های ایران دارند .و قیمت فرش شهر فرش از فرش های سایر نقاط کشور مناسب تر است .زیرا تولید فرش در شهر فرش بسیار زیاد و رقابت بسیار بالاست .و این امر سبب شده است که مقایسه قیمت شهر فرش با سایر شهرها و کارخانجات کشور بسیار متفاوت باشد .

اما طی مسافت طولانی و امدن به شهر فرش و انجام خرید و سرگردان شدن بین کارخانه های مختلف کار راحتی نیست .به همین دلیل راه حل های اسان تری به وسیله ی تولیدکنندگان در اختیار خریداران گذاشته می شود که یکی از انها ، خرید اینترنتی فرش است .و مورد دیگر خرید اینترنتی فرش از کارخانه و امتیاز دیگر خرید مستقیم فرش از کارخانه میباشد .

شما به راحتی می توانید به فروشگاه های انلاین برند های مورد پسند خود رفته و فرش ماشینی مورد نظرتان را از میان فرش های موجود انتخاب کنید و ان را به صورت اینترنتی سفارش داده و ان را خریداری نمایید .

توجهی که باید داشته باشید ، این است که از سایت هایی خرید کنید که دارای نشان رسمی از ارگان های دولتی هستند و فعالیت انها در چارچوب قانون بوده و میتوان از انها خرید کرد و به انها اعتماد کرد .

هرگز از سایت هایی که فاقد نشان اعتماد الکترونیکی هستند خرید نکیند .زیرا ممکن است کلاهبرداری صورت بگیرد و شما دچار دردسر گشته و پول خود را از دست بدهید .

فروشگاه اینترنتی مدرن فرش یکی از فروشگاه های انلاین شهر فرش است که برای ارائه خدمت و عرضه ی فرش ماشینی با کیفیت کاشان به تمامی مشتریان سطح کشور اغاز به کار کرده است و هدف ان تنها جلب رضایت مشتریان میباشد .برگزاری جشنواره های تخفیفی ، شرایط پرداخت اقساط و ... نشان از این دارد که این فرشگاه با حمایت از مشتری ایجاد گشته و در این زمینه تجربه ی خوبی از خرید فرش از کاشان شهر فرش را رقم زده است .

 

 

شهرفرش کجاست ؟شهر فرش

کاشان شهری است تاریخی ، که مرکز شهرستان است. زیرمجموعه ی استان اصفهان قرار دارد و واقع در مرکز ایران ،در ۲۲۰ کیلومتری جنوب پایتخت، ۹۰ کیلومتری قم و ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع است.کاشان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران می باشد .و مشهور به دارالمومنین است ، این شهر قدمتی 7000 ساله دارد و یکی از زیباترین شهر های ایران است .

جاذبه های گردشگری و اقلیم این شهر دارای دو بخش کوهستانی و کویر است و اداب و رسوم گلابگیری و قالیشویی از مراسم سنتی این شهر است .

شهر کاشان در شمال استان اصفهان و در میان کوه های کرکس نطنز و کویر مرکزی ایران واقع است .

بعد از مقایسه ی فرش های شهر فرش با سایر برندهای مد نظرتان به کاشان امده و از نزدیک و عینی به مقایسه ی کیفیت فرش ها بپردازید و با خرید فرش با قیمت مناسب از شهر فرش خاطره ی یک خرید خوب را برای خود رقم بزنید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی