چهارشنبه 21، خرداد 1399
برنامه ها و اقدامات سال جاری محور جلسه ویدئو کنفرانس مرکز ملی فرش ایران

برنامه ها و اقدامات سال جاری محور جلسه ویدئو کنفرانس مرکز ملی فرش ایران

 به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، جلسه ویدیو کنفرانس رئیس مرکز ملی فرش ایران با معاونان اقتصادی و بازرگانی و روسای ادارات فرش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها در خصوص برنامه ها و اقدامات سال جاری امروز یکشنبه 99/03/18 برگزار شد.

مباحث آموزشی، گسست زنجیره ی ارزش فرش دستباف، صدور کارت شناسایی، صدور شناسنامه و احراز هویت بافندگان، بیمه تامین اجتماعی ذینفعان فرش، طرح بقا و استانداردسازی کارگاه های قالی بافی، پیگیری رفع مشکل فرش های مرجوعی و عبور موقت، مشکل تامین مواد اولیه ثبت نقوش و مناطق جغرافیایی و ملی فرش دستباف، تدوین بسته های حمایتی فرش دستباف، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی فرش و لزوم عدم تبلیغات مناسب در خصوص فرش دستباف موضوعات مهم مورد بحث و مبادله جلسه امروز بود.

فرح ناز رافع ضمن اظهار تشکر از حضور مدعوین و بیان مباحث مطرح شده  اظهار داشت: با تلاش مرکز، فرش در اولویت بسته حمایت از صادرات غیرنفتی قرار گرفته است و نگاه ویژه به صادرات فرش دستباف را از اولویت‌های مهم سال‌جاری این بسته دانست.

وی افزود: در ثبت نقوش فرش هماهنگی های خوبی با انجمن طراحان فرش استان داشته ایم و در طی نشست های تخصصی با حرف تخصصی فرش مشکلات آنان را محور مداقه قرار می دهیم.

رافع در خصوص شتاب دهنده ها با بیان این موضوع که همه استان ها می توانند به 6 پایلوت اصلی مرتبط شوند، گفت: با سازمان فنی و حرفه ای در خصوص آموزش و بنیاد ایرانشناسی برای نشر کتاب مذاکرات خوبی انجام داده ایم.

رافع در انتهای جلسه گفت: نیازمند مشارکت و همکاری آحاد مردم و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه خانواده فرش دستباف هستیم و به همین منظور در جلسه های آینده از سازمان های مرتبط داخل و خارج وزارت صمت برای حضور دعوت بعمل خواهیم آورد.

منبع خبر: مرکز ملی فرش ایران

نظرات کاربران

کد امنیتی