بهترین نوع فرش برای حیوانات خانگی

بهترین نوع فرش برای حیوانات خانگی

بعضی از افراد علاقمند به نگه داشتن حیوانات خانگی هستند و در این راستا به دنبال بهترین فرش برای آسایش و آرامش این حیوانات هستند. نگه داشتن سگ و گربه خانگی به دلیل ریزش موی بدن و همچنین تمیز کردن آن از روی فرش، کار سختی می‌باشد. حیوانات خانگی مانند سگ و گربه، فرش را به دلیل نرمی، لطافت وگرمای آن دوست دارند و از آن لذت میبرند.

مزایای استفاده از فرش به عنوان کفپوش برای حیوانات خانگی:

1-ریزش موی سگ و گربه خانگی، باعث ایجاد آلرژی می‌شود، شما میتوانید با انتخاب فرش مناسب برای خانه خود از این کار جلوگیری کنید.

2-پوشیده شدن کف به وسیله فرش باعث می‌شود سگ و گربه خانگی در راه رفتن تعادل داشته باشند و لیز نخورند.

3-استفاده از فرش بعنوان کفپوش، بعنوان عایق صدا محسوب می‌شود و از سر و صدا جلوگیری می‌کند. همچنین این کار باعث می‌شود صدای راه رفتن و دویدن حیوانات خانگی به حداقل ممکن برسد.

نکاتی که برای خرید فرش مخصوص حیوانات خانگی باید به آن توجه کرد:

1- مقاومت در برابر لکه ها

بدین معنی که، فرش در مورد لکه‌ها مقاومت کند و زود کثیف نشود. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما باید هر چه سریعتر لکه را از بین ببرید، زیرا هر چه لکه را دیرتر پاک کنید به همان نسبت برای تمیز کردن آن به مشکل بر خواهید خورد.

2- بادوام بودن

به دلیل اینکه سگ یا گربه پنجه‌های خود را به فرش میکشند، احتمال پاره شدن آن زیاد میباشد برای همین بادوام بودن فرش برای حیوانات خانگی یک امتیاز محسوب میشود.ذکر این نکته ضروری می‌باشد که، نوآوری‌های جدید راه هایی را پیدا کرده که فرش را بادوامتر و مقاومتر در برابر لکه ها میکند و در عین حال راحتی و آرامش را برای حیوانات خانگی و همچنین برای شما فراهم میکند.

مقاله مرتبط: ویژگی فرش های آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو

فرش مناسب حیوانات خانگی

نکته

برای انتخاب رنگ فرش مخصوص حیوانات خانگی، از رنگ های تیره استفاده کنید. زیرا رنگهای تیره باعث دیرتر کثیف شدن فرش می‌شوند.

جنس الیاف های فرش مخصوص حیوانات

فرش پشمی

پشم پارچه ای با دوام و طبیعی می باشد. قیمت بالای پشم آن را به یک کالای لوکس تبدیل کرده است. این فرش به دلیل بادوام ومقاوم بودن در برابر لکه، گزینه خوبی برای صاحبان حیوانات خانگی می‌باشد. با این حال، با توجه به قیمت بالای آن می توانید گزینه دیگری انتخاب کنید.

فرش نایلونی

فرش نایلونی بادوام و مقاوم در برابر سایش است. این فرش نسبت به پشم کمی بادوام‌تر و نسبت به پلی استر ارزان‌تر است. همه ما میدانیم حیوانات خانگی دوست دارند که اطراف خود بچرخند و کف را خراش دهند، بنابراین همان طور که قبلا هم گفتیم برای انتخاب فرش مخصوص، باید دوام آن را هم در نظر بگیرید. فرش نایلونی را می توان بعنوان گزینه ای عالی برای صاحبان حیوانات خانگی در نظر گرفت. این یک ترکیب عالی از قیمت و دوام است. همچنین این فرش، بسیار مقاوم در برابر لکه است، رطوبت را به اندازه پشم جذب نمی کند و باعث می شود تمیز کردن آن راحت‌تر شود. 

فرش های ماشینی با تراکم بالا

تراکم بالا در فرش‌های ماشینی باعث آسان‌ تر شدن نظافت فرش میشود و هم چنین این نوع فرش‌ها قابلیت شستشوی زیاد را دارند. نخ اکرولیک استفاده شده در آن باعث می‌شود که فرش کاملا ضد حساسیت و ضد آلرژی محسوب شود.فرش مدرن با تولید فرش ماشینی 1000شانه و فرش ماشینی 1200 شانه آماده ارا‌‌ئه این محصول به شما دوستداران حیوانات خانگی می باشد.

مقاله مرتبط: قیمت فرش ماشینی 

راه حل آسان برای تمیز کردن فوری فرش

برای تمیز کردن فرش، باید هر روز آنها را جاروبرقی بکشید و دوبار در هفته نیز با قدرت بالا این کار را انجام دهید. شما شاید موهای بدن حیوانات رو نبینید اما مطمعن باشید که آن ها روی فرش هستند و برای جمع آوری آن ها نیاز دارید که به طور منظم از طریق مکش های هوایی جارو برقی آن ها را جارو کنید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی