خرید فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی

از گذشته تاکنون یکی از وسایل مهم وضروری خانه فرش بوده است. که در هر زمانی جزء با ارزش ترین ها بوده است. اینکه فرش ماشینی در خانه پهن کنید یا فرش دست بافت بسته به وضعیت اقتصادی شما دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های به روز به کشور ،فرشهایی تولید شده که در قیاس با دست بافت تفاوت چندانی ندارد. مختص کسانی که علاقه فرش دست بافت دارند ولی هزینه لازم برای این خرید را ندارند. 

علاوه بر طرح و رنگ، مشخصات فنی و جنس فرش نیز به این انتخاب اضافه می شود که هنگام خرید فرش ماشینی کار را برای شما سخت تر خواهد کرد.

به طور کلی در خرید هر کالایی آگاهی و داشتن اطلاعات لازم است.و شما با داشتن اطلاعات لازم در مورد محصولی که می خواهید بخرید، می توانید درستی یا نادرستی فروشگاه و فروشنده و محصول و قیمت و کیفیت ان را متوجه شوید.

مقاله مرتبط: انواع فرش ماشینی 


برای مشاهده انواع فرش ماشینی 1200 شانه  کلیک نمایید.


 

 

فرش چی؟ و از کجا بخریم؟

 

خرید فرش ماشینی

سوالات بسیاری در مورد تشخیص فرش با کیفیت و چگونگی خرید فرش ماشینی با کیفیت مطرح می شود که افراد نمی دانند چه چیزی را باید خریداری کنند و درباره ی آن چه اطلاعات به خصوصی باید داشته باشند.

دراین یادداشت می خواهیم به شما توضیح دهیم که بهترین مکان ها برای خرید فرش ماشینی  کجاست؟ و اساسا فرش را باید از کجا خرید؟

از خودتان پرسیده اید که بهترین فرش چه فرشی است؟ و چه مدل و طرحی از فرش مناسب است؟ هنگام خرید فرش ماشینی  از کدام برند خرید کنیم؟ و یا کدام کارخانه تولید کننده ی فرش، بهترین فرش و مناسب ترین فرش برای شما را تولید می کند؟

و کلا اینکه برای خرید فرش ماشینی خوب چگونه و با بررسی چه فاکتورهایی اقدام کنیم؟

 

 

خرید فرش ماشینی به صورت های مختلف

 

خرید فرش ماشینی

اگر شما قصد دارید فرشتان را به صورت سنتی و حضوری از فروشگاه ها خریداری کنید، به شما توصیه می شود که به کاشان یا تبریز بروید که این دو مکان کانون فرش است. اگرچه اکثر شهرهای ایران به بافت فرش اشتغال دارند اما این دو شهر تولید بیشتری در این زمینه دارند.

کاشان برای خرید فرش ماشینی بسیار مناسب است، زیرا قطب تولید فرش ماشینی کشور و به گونه ای جهان است. در این نوع از خرید فرش شما باید هزینه ی رفت و آمد و خورد و خوراک را هم به هزینه ی فرش تان اضافه کنید.

و گونه ای دیگر خرید فرش ماشینی به طرق اینترنتی است که شما با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی می توانید علاوه بر مقایسه فرش ها باهم، و اطلاع از قیمت فرش ها، هم آسان تر فرشتان را خریداری کنید، هم به دلیل اینکه به صورت مستقیم فرشتان را از کارخانه خریداری می کنید، ارزان تر از سایر روش ها خریدتان را انجام دهید.

 

 

خرید فرش ماشینی از چه برندی؟

 

تولید کنندگان فرش ماشینی در سطح کشور بسیار زیاد هستند، که فرش ماشینی را در طرح ها و جنس های متفاوت با شانه و تراکم های متنوع بافته و تولید می کنند.

فرش ماشینی در کاشان تحت نام های بسیار متنوع تولید می گردد. که این فرش ها به طرق مختلف به فروش می رسند. امروزه راهی که به وسیله ی آن تولیدکنندگان فرش ماشینی، محصولات شان را به فروش می رسانند، از طریق فروشگاه های اینترنتی است که خوشبختانه شما برای خرید فرش ماشینی، اگر تنها کلمه ی خرید فرش را سرچ کنید، انواع برند ها و تولیدکنندگان فرش ماشینی برای شما لیست می شوند.

اگر هم برند خاصی مد نظر شما باشد که بخواهید محصولات ان را مشاهده کنید، بدون اینکه مجبور باشید به محل فروشگاه یا نمایشگاه آن محصول بروید می توانید به سایت آن برند سر زده و کالای خود را انتخاب کرده و با سفارش آن فرش خود را از طریق پست درب منزل تان تحویل بگیرید .

 

 

برای خرید فرش ماشینی باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

در این بخش به صورت کلی اطلاعاتی به شما داده میشود، که بدانید در هنگام خرید یک فرش علی الخصوص خرید فرش ماشینی با چه فاکتورهایی روبرو هستید؟

عواملی که در هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کنید به شرح زیر است :

شانه و تراکم

جنس فرش ماشینی

قیمت متناسب با فاکتورهای فرش مورد نظر

ابعاد فرش

سبک و طرح و رنگ فرش

 

خرید فرش ماشینی

 

  • شانه و تراکم در خرید فرش ماشینی

به طور کلی در بازار خرید و فروش فرش ماشینی شما به طور متداول با انواع فرش ماشینی، مثل فرش ماشینی 1200 شانه، فرش ماشینی 1000 شانه، فرش ماشینی 700 شانه و جدیدا فرش ماشینی 1500 شانه روبرو هستید.

مورد قابل توجه در این بخش هنگام خرید، تطابق شانه و تراکم ذکر شده در برچسب پشت فرش با واقعیت موجود در فرش است.

اگر منظورمان را واضح تر روشن کنیم، باید عرض کنیم، ممکن است فرشی با شانه و تراکم پایین تر را به اسم یک فرش با شانه و تراکم بالاتر و به نسبت با قیمتی بالاتر به شما بفروشند. که شما باید در هنگام خرید فرش ماشینی شانه و تراکم فرش را در یک سانت از فرش بشمارید و از صحت مشخصات ذکر شده پشت فرش مطمئن گردید.

شانه به تعداد گره های بافته شده در یک سانت عرض فرش گویند که شما اگر تعداد گره های یک فرش 1000 شانه را می شمارید باید در هر یک سانت آن 10 گره بشمارید.و در نتیجه در یک متر آن 1000 گره داشته باشید .

 

  • جنس فرش هنگام خرید فرش ماشینی  

به طور کلی انواع فرش ماشینی در جنس های مختلف بافته می شود. فرش ماشینی اکریلیک، پلی استر، بی سی اف و ...

که مرغوب ترین فرش ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی اکریلیک است. و اکثرا هر کس به دنبال خرید فرش ماشینی است، فرش ماشینی اکریلیک در اولویت انتخاب اوست.

پس برای تشخیص فرش ماشینی اکریلیک از سایر فرش ها، باید آن را لمس کنید،

اگر گره های فرش به صورت دانه دانه از زیر دست تان رد شد، یعنی فرش تان اکریلیک است در غیر اینصورت فرش پلی استر است.

اگر دستتان نرمی و لطافت فرش را حس کرد، و دست تان به فرش نچسبید، یعنی فرش تان اکریلیک است.

اگر فرش بوی نفت و پلاستیک نمی داد، فرش شما اکریلیک است.

فرش اکریلیک رنگ پذیری خوبی دارد و اگر رنگ ها روی فرش حالت زنده داشت و فرش رنگ هایی باکیفیت داشت ، فرش شما اکریلیک است.

 

در غیر اینصورت شما دارید یک فرش پلی استر را به جای فرش اکریلیک خریداری می نمایید.

 

پس خرید فرش ماشینی  هم سخت است هم آسان، و روش های مختلفی برای خرید فرش ماشینی پیش روی شماست. و تصمیم با شماست که چه فرشی با چه قیمتی ، با چه کیفیتی و با چه میزان آگاهی در تشخیص فرش با کیفیت خریداری نمایید .

برند های مختلف در بازار موجود است که شما می توانید با تشخیص کیفیت فرش و قیاس با برچسب پشت فرش، به اعتبار آن پی ببرید .

 

 

در هنگام خرید فرش ماشینی مراقب سودجویان باشید

هنگام خرید فرش ماشینی مراقب سودجویان باشید...

سودجویان ممکن است فرش های طرح 700 شانه را به طور مثال به عنوان فرش های 700 شانه به شما بفروشند . و در واقع همان فرش‌های 500 شانه هستند که فقط طرح و نقشه آن‌ها، طرح و نقشه‌های جديدوپرفروش فرش‌های 700 شانه می‌باشند. لذا می‌بایست قیمت آن‌ها معادل همان فرش‌های 500 شانه باشد.

 

فرش‌های تبدیلی

پدیده دیگری که گاهی در بین برخی از تولید کنندگان فرش ماشینی کاشان به چشم می‌خورد عرضه فرش‌های "تبدیلی" است. فرش‌های 700 شانه تبديلي، به فرش‌هايي گفته مي‌شود که به وسيله دستگاه‌هاي 500 شانه بافته شده اما توسط تغييراتي که در دستگاه داده می‌شود با تراکم 700 شانه به تولید می‌رسند و معمولا از تراکم طولی 1500 برخوردارند. اين دسته از فرش‌های ماشيني يعني 700 شانه تبديلي از 700 شانه واقعي قيمت و کيفيت به مراتب پايين‌تري دارد که گاهی در فروشگاه‌های نامعتبر و به خصوص فروشگاه‌های اينترنتي، زياد به چشم می‌خورد و به عنوان فرش 700 شانه واقعي فروخته مي‌شوند.در نهایت شاید بتوان گفت بهترین راه برای کسب اطمینان از کیفیت و قیمت واقعی فرش ماشینی مراجعه به برندهای معتبر و شناخته شده از لحاظ کیفیت و نیز خرید از فروشگاه ها و افراد معتبر و مورد اعتماد می باشد. البته دانستن موارد فوق هم می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

 

در نهایت ...

و در نهایت پیشنهاد می شود فرش را از فروشگاه های معتبر و یا فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمایید.

یک فروشگاه اینترنتی برای خرید فرش ماشینی مرغوب و با کیفیت زمانی امن است که نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد و وقتی شما روی اینماد آن کلیک کردید به اینجا وارد می شوید. 

نظرات کاربران

کد امنیتی