سبک های مختلف در چیدمان منزل

سبک های مختلف در چیدمان منزل

در مقاله ی قبل در مورد برخی از قوانین دست و پا گیر دکوراسیون صحبت کردیم که می توانید در این مقاله ان را مطالعه نمایید .منزلتان را با سلیقه ی خودتان بچینید .

و در ادامه در اینجا در مورد سبک های دکوراسیون با شما گفت و گویی خواهیم داشت و همچنین نکاتی در ادامه ی مقاله ی قبل و نقد و بررسی برخی دیگر از قوانینی که در دکوراسیون ها تذکر داده میشود .

 

 

 

 

سبک دکوراسیونقوانین مربوط به سبک دکور

قوانینی در مورد سبک و رعایت ان وجود دارد که بسیار دست و پا گیر است و باعث زحمت بسیار می شود .و اکثرا توصیه میشود که سبک دکوراسیون تان را مشخص کنید و سپس به چیدن در چارچوب وسایل اقدام کنید .یعنی اگر شما یک نوع کاناپه داشته باشید ، و بعدا بخواهید به ان اضافه کنید این کاناپه به سختی گیر خواهد امد و میتوانیم نوعی کاناپه ی دیگر در سبک دیگر تهیه کنیم و در کنار ان قرار داده و زیبایی بیافرینیم .

پس میتوانید با ایجاد هماهنگی بین وسایل با رنگ های مکمل ، موجود در منزل کاناپه ای جدید را به دل دکورتان بیافزایید و هماهنگی ایجاد کنید .

و یک کوسن به رنگ کاناپه ی جدید تهیه کنید و ان را روی مبل قبلی قرار دهید و به نوعی انها را به هم ارتباط دهید .پس همانطور که می بینید می توان، افرید و خلق کرد ، و با بازی با رنگ ها بین وسایل هماهنگی و ارتباط ایجاد کرد .

 

 

دکوراسیون هماهنگمیزناهارخوری مدرن

در برخی از کتب و سایت های طراحی ، میبینیم که تمام حرف شان این است که از به هم ریختگی در دکوراسیون تان بپرهیزید.

و اینکه برای رسیدن به یک دکوراسیون خوب باید یک سبک را انتخاب کرد و در تمامی وسایل خانه حفظ کرد .و به طور کلی باید بیان کرد که این لفظ ( باید ) در این عصر میتواند انچنان کاربرد نداشته باشد و هر کس میتواند که سبک مخصوص خود را بیافریند و ان را در اتاق خود اجرا کند .

به عقیده ی عده ای ، وقتی همه ی مبلمان خانه متعلق به یک سبک هستند ، جلوه ای نازیبا و حس ناکاملی به خانه می دهد .مثلا اکثرا ما میزهای نهارخوری را دیده ایم که اکثرا ساده اند و به یک سبک میباشند ، اما گونه ای دیگر را تصور کنید که در ان از سبک های مختلف و در عین حال هماهنگ در انتخاب صندلی ها استفاده شود ، این مکان حس تازگی و جذابیت بالایی به نگاه و روان ادمی میبخشد .

 

 

 

معماری و دکوراسیونمعماری و دکوراسیون  

هیچ ارتباطی بین معماری خانه و سیک دکوراسیون وجود ندارد .

یک منزل قدیمی را تصور کنید یا یک خانه ی روستایی ، شاید اگر شما بخواهید که این خانه را طراحی دکوراسیون کنید ، حسابی ناامید شوید و اولین ایده ای که به ذهن تان برسد این باشد که ، باید خانه را از اساس تغییر داد تا به سبک جدید در بیاید ، وگرنه زشت است اگر این خانه را به سبک دلخواه خود دکور کنیم .!و اول باید خانه را بنایی کرد و سپس وسایل را در ان قرار داد .که این عمل هزینه ی هنگفتی را به یک خانواده تحمیل می کند .

در صورتی که تغییر نگرش و اندکی خلاقیت و کمی هزینه در چیدمان منزل و سروسامان دادن ان میتواند هم منزلی جذاب را برای ما به ارمغان بیاورد و هم اینکه تضاد ها به زیبایی منزل ما بیافزاید .

این ها را گفتم که ، ذکر کنم هیچ دلیلی ندارد که یک دکوراسیون مدرن حتما باید در یک خانه ی عجیب و غریب پیاده شود تا زیبایی بیافریند ، در یک منزل قدیمی یا روستایی هم می توان با کاغذ دیواری ها و رنگ های متنوع و سبک مبلمان و دکور مدرن یک منزل زیبا و خاطره انگیز افرید .فقط باید باور کنید که میتوانید جسارت کنید و ان گونه که میخواهید زندگی کنید .

 

رنگ ها و الگوها و پارچه ها جادو می کنندکوسن های دکوراسیون

استفاده از سبک های مختلف ، رنگها ، الگوها ی متفاوت و سطح و اندازه های گوناگون ،و شکل های ترکیبی ، بهترین ایده و طریق برای ایجاد حس گرما و صمیمیت و جذابیت و گرما در منزل است و می توان فضای دنج و دل انگیز را افرید .

مثلا در کوسن های تان لازم نیست که از یک پارچه و یک رنگ استفاده کنید .استفاده از انواع پارچه ها به طرح راه راه، گلدار ، ساده و شلوغ و یا پر رنگ و کمرنگ ، و رنگ های متفاوت می تواند غوغا کند .

نکته ی دیگر این که برخی از رنگ ها و عناصر ممکن است در هیچ کجای منزل تکرار نشود ، اما این رنگ و عنصر بتواند به عنوان قلب منزل جلب توجه کند .و نقطه ی کانونی این منزل باشد .اکثرا مبلمان یا یک کاناپه ی به خصوص ، یک میز ناهار خوری یا یک فرش چشم نواز ،این عنصر و نقطه ی کانونی باشد .

 

 

 

فلز در دکوراستفاده از اجناس هم جنس

میتوانید در یک اتاق از وسایل هم جنس به صورت یک ترکیب در میان دکورتان استفاده کنید .

مثلا از یکسری وسایل فلزی خاص و زیبا در میان وسایل تان استفاده نمایید .برای مثال ، استفاده از لوستر زیبا ، اینه ای خاص و یا میز کنسولی با سبک خاص و زیبا و با پایه های فلزی مبلمان تان ست نمایید .

 

 

 

 

 

ترکیب الگوهاترکیب الگو در دکوراسیون

ایا میدانید این تیتر بالا یعنی چه؟

الگو چیست؟ترکیب الگو به چه صورت است ؟اگر در یک اتاق یک رنگ را مبنا قرار دهیم و طرح پارچه های متنوع را با همان رنگ در وسایل مختلف به کار ببریم .از ترکیب الگوها برای زیبایی افرینی استفاده کرده ایم .

مثلا از رنگ خاکی در وسایل مختلف به نوعی استفاده کرده ایم اما این رنگ در پارچه ی مبل مان مان به صورت گلدار است ، در پرده های مان به عنوان راه راه خاکی به کار رفته است . و در یک مبل تک یا یک صندلی عثمانی در منزلمان این رنگ به صورت یک پارچه پلنگی یا ببری استفاده شده است .

یا اینکه مثل تصویر مقابل ، پرده ها و کوسن ها تقریبا از یک الگو تبعیت می کنند .و باهم هماهنگی دارند .

 

 

دکوراسیون شلوعتمام علایق تان را با هنرمندی در کنار هم بیاورید 

اگر شما منزل تان را دوست داشته باشید وان را با علایق و سلایق خودتان بچینید ،هیچ کس نمی تواند بگوید که این منزل زشت است یا سبک دکوراسیون تان نامناسب است .

بهتر است که محل زندگی افراد بازگو کننده ی خاطرات شان و دست اوردها و علایق و سلایق شان باشد و این فرد در این منزل بیشتر می تواند احساس راحتی و تعلق کند و این چنین فضای متفاوت برخاسته از شخصیت و نظر افراد می تواند برای هر شخصی جذاب باشد .

چنین منازلی خیال و فکر افراد را پرواز می دهد و باعث پیوند درون و بیرون و فکرومکان می شود به گونه ای که هر شی یا وسیله می تواند تداعی کننده ی اتفاقی خوشایند یا مهم برای فرد باشد .

پس میتوانید تمام وسایل در رنگ و سبک هایی که دوست دارید را در کنار هم بیاورید .و از دیدن انها لذت ببرید و احساس وجود و تعلق کنید .

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی

  • سلام ممنون از مدرن فرش ، بخاطر مطالب خوبش ، واقعا حرفه ای کار میکنید...