سایه روشن شدن(دو رنگی) فرش و رفع آن

سایه روشن شدن(دو رنگی) فرش و رفع آن         

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد هنگامی که فرش را جارو می کشید و یا در حین راه رفتن، یک قسمت از فرش در نظرتان روشن تر از دیگر قسمت ها به نظر بیاید که به آن دو رنگ یا سایه روشن شدن فرش می گویند. برخی دلیل این کار را نتیجه تصادفی جهت گیری پرزهای فرش می دانند. این سایه انداختن تنها در فرش های معمولی دیده نمی شود در فرش های تزیینی و تابلو فرش ها نیز وجود دارد. ما در این مبحث می خواهیم درباره سایه شدن روشن شدن فرش های ماشینی و راهکارهای آن برایتان توضیح دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علت سایه انداختن فرش

بیشترین علت سایه انداختن و دو رنگ شدن فرش های ماشینی تفاوت بین بازتاب نور از سطح جانبی نخ ها می باشد. هر چه نخ ها در فرش با زاویه نزدیکتر به 90 درجه قرار گرفته باشند نور بیشتری جذب می کنند و این امر سبب پر رنگ شدن فرش می شود و هم چنین ظاهر فرش را دستخوش تغییر می کند. اما هنگامی که شما آن منطقه ای از فرش را که رنگ پر رنگ تری دارد بررسی کنید متوجه می شوید که هیچ تغییر واقعی در رنگ فرش رخ نداده است. این نوع سایه افتادن معمولا به دلیل تغییر زاویه نخ های فرش مشاهده می شود و معمولا هنگامی که فرش را جارو برقی می کشید و یا بر روی فرش راه می روید ایجاد می شود.

احتمالا برایتان اتفاق افتاده است که وقتی به صورت عمودی به فرش نگاه می کنیم با وقتی که به صورت افقی آن را میبینیم یک اختلاف رنگی در آن مشاهده می کنید که این امر هم یک اتفاق طبیعی در بافت فرش محسوب می شود و نیاز به نگرانی نیست.

اتفاقی که نگران کننده است این است که بعد از پهن کردن فرش در خانه کاملا متوجه می شوید که فرش کاملا دو رنگ است این یک مشکل بزرگ است که در مرحله تولید با بافت و یا حتی آهار فرش ممکن است بوجود آمده باشد. به همین دلیل ما به شما توصیه میکنیم که فرش های خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. شرکت مدرن فرش، فرش های خود را با ضمانت کیفیت و 5 سال گارانتی، به مشتریان خود تحویل می دهد.

سایه روشن شدن فرش

رفع دو رنگی فرش های ماشینی

ساده ترین راه حل برای این کار این است که هر چند وقت یکبار الیاف فرش ماشینی را به سمت یک طرف شانه بزنید و فرش را همیشه در جهت خاب آن جارو برقی بکشید. ولی به طور کلی زمانی که تمام مراحل بافت فرش به اتمام رسیده باشد دیگر نمیتوان برای رفع مشکل دو رنگی فرش کاری انجام داد.

نکته:

  • سایه انداختن فرش بر فرسودگی و دوام آن تاثیری ندارد.
  • دو رنگ یا سایه روشن شدن فرش در فرش های ماشینی که با نخ صددرصد اکرولیک بافته می شود نسبت به دیگر نخ ها کمتر است.
  • فرش ماشینی 700 شانه و فرش ماشینی 1000 شانه میزان سایه انداختن و دو رنگی کمتری نسبت به فرش ماشینی 1200 شانه دارد.
  • یک تعداد رنگ هم هستند که وقتی در بافت فرش ماشینی استفاده می شوند ممکن است باعث سایه انداختن و دو رنگی در فرش شوند. این رنگ ها عبارتند از: نقره ای، آبی کاربنی و بژ. به همین دلیل بهتر است که در موقع خرید فرش هایی با رنگ های ذکر شده دقت بیشتری بکنید تا از خریدتان رضایت کامل داشته باشید.

بر طبق مطالبی که ذکر شد برای خرید فرش باید به جنس فرش، شانه فرش و جنس آن دقت کنید تا در فرشتان مشکل دو رنگی و سایه روشن شدن دیده نشود.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی