فرش فریز چیست

فرش فریز چیست؟

بعضی از مدل های فرش های ماشینی به صورت زیر و رو بافته می شود و بعد از اتمام بافت توسط تیغ برش از وسط جدا می شوند به این فرش ها cut pile که به معنی ریشه بریده شده است، می گویند. فرش فریز نوعی از فرش cut pile است که ریشه های بلند و پر و پیچ و تاب و هم چنین ارتفاع نخ خاب بالایی دارد.

جنس فرش فریز

جنس فرش ماشینی فریز از پلی پروپیلن (Polypropylene) و پلی استر (Polyester) می باشد که این دو نوع الیاف مقاومت بالایی در شست و شو و هم چنین دوام و طول عمر بالایی دارند.

طرح های فرش فریز

این فرش ها تنوع رنگ و طرح زیادی دارند طرح های سنتی مانند گبه و گلیم طرح های فانتزی، سه بعدی. طرح های عروسکی فرش فریز نیز بسیار مناسب اتاق کودکان است.

وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگی فرش فریز

مقاوم بودن

سبک بودن

شستشوی راحت

بدون پرز و ضد حساسیت

قیمت مناسب نسبت به دیگر فرش های ماشینی

جلوگیری از هدررفتن انرژی

پرپشت بودن الیاف فرش فریز باعث می شود که این فرش مانند یک عایق برای جلوگیری از هدررفتن انرژی عمل کند

نکته: به دلیل بلند بودن الیاف فرش فریز نگران ماندن جای رد پا نباشید زیرا بوسیله جاروبرقی براحتی می توان آن را از بین برد.

cut pile

مکان های مورد استفاده فرش فریز

تنوع رنگ و طرح فرش فریز موجب شده است که برای  همه مکان ها مناسب باشد اما به دلیل ویژگی های که دارد مناسب مکان های پر رفت و آمد و شلوغی مانند راه پله، راهرو، آشپزخانه ، اتاق کودک و اتاق خواب می باشد.

فرش فریز مخصوص اتاق خواب و پذیرایی

فرش فریز در دکوراسیون 

مدل های مدرن فرش فریز

 

تمیز کردن فرش فریز


به دلیل اینکه فاصله بین تار و پود فرش فریز از دیگر فرش های ماشینی بیشتر می باشد خاک و گرد و غبار را بین خود مخفی می کند به همین دلیل  برای نظافت این گونه فرش ها باید برنامه منظمی داشته باشید.

برای جارو کردن فرش فریز ابتدا باید خاب فرش را مشخص کرد و سپس جارو برقی را در همان جهت کشید.

در هنگام جاروبرقی کشیدن بهتر است که برس آن را فعال کنید زیرا این برس،گرد و غبار را از عمق فرش را تمیز می کند. فقط مواظب یاشید که به ریشه فرش آسیبی نرسد.

برای شستشوی فرش فریز به هیچ عنوان از آب گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم باعث می شود که نخ پروپلین و پلی استر به کار رفته در بافت فرش سفت شود.

چانچه لکه ای روی فرش ایجاد شد اگر سریع و با کمک یک دستمال مرطوب اقدام به برطرف کردن آن بکنید جای لکه روی فرش نماند و فرش کاملا تمیز می شود.

تمیز کردن  فرش فریز 

نظرات کاربران

کد امنیتی