مزایای استفاده از فرش در خانه

مزایای استفاده از فرش در خانه

با وجود کف پوش های جدید و متنوع مانند پارکت، سرامیک، سنگ و...هنوز اکثر افراد از فرش برای پوشاندن کف خانه های خود استفاده می کنند. استفاده از فرش به عنوان کف پوش مزایای دارد که ما در این مقاله برای شما شرح می دهیم.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از فرش به عنوان کفپوش استفاده می کنید باید در هنگام خرید فرش، سبک دکوراسیون خود نیز را مد نظر قرار دهید تا فرش انتخابی شما از نظر طرح، رنگ، بافت و ابعاد همخوانی کافی با آن داشته باشد. فرش های ماشینی عرضه شده در بازار در سه دسته فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه و 1200 شانه میباشند هر کدام از این فرش ها خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود را دارد برای آشنایی بیشتر با این ویژگی ها می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

1- دادن جلوه به خانه

استفاده از فرش در خانه علاوه بر اینکه پوششی مناسب است، جلوه ای زیبا و باشکوه به دکوراسیون خانه می دهد و تحولی شگرف در فضای اتاق به وجود می آورد. 

2-امنیت

امنیت فرش از سایر کفپوش ها بهتر است. فرش از سر خوردن افراد جلوگیری می کند، مخصوصا اگر فرزند خردسال و یا سالمند در خانواده داشته باشید. همچنین با انتخاب فرش مناسب برای راه پله ها از لیز خوردن افراد جلوگیری می شود.  

3-داشتن سبک مخصوص

با فرش کردن خانه شما می توانید سبک مخصوص به خود را داشته باشید و در زمانی که از دکوراسیون خود خسته شدید به راحتی آن را تعویض کنید. به طور مثال شما می توانید از فرش های لوکس یا سنتی برای خانه خود استفاده کنید هم چنین فرش هایی در اشکال مختلف هندسی وجود دارند که می توانید برای تغییر سبک از آن ها استفاده کنید.

4- آسایش و راحتی

سفت و سخت بودن سطح کاشی و سرامیک باعث می شود که با راه رفتن روی آن به مرور زمان شما را دچار پا درد کند اما استفاده از فرش به عنوان کفپوش به دلیل انعطاف پذیری و نرم بودن آن، این مشکل را برای شما به وجود نمی آورد.

آسایش و راحتی در فرش

5- عایق گرما

فرش به تنهایی یک عایق گرما حساب می شود. شما در زمستان ها با استفاده یک فرش به راحتی می توانید کف خانه خود را گرم نگه دارید.

6- عایق صدا

پهن کردن فرش در راه پله ها و راهرو باعث جلوگیری از سر و صدا می شود.

7- سلامت

کفپوش هایی مانند سرامیک و پارکت باعث می شود که آلودگی و گرد و خاک در فضا پخش شود و همین امر باعث به وجود آمدن آلرژی می شود. پس در نتیجه برای افرادی که آسم یا تنگی نفس دارند مناسب نمی باشد و باعث تشدید شدن بیماری می شود. استفاده از فرش هایی از جنس اکریلیک هیت ست شده که خصوصیات و ویژگی های زیادی دارند از جمله پرز ندادن، باعث جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار  در خانه می شود.

 

حساسیت در پارکت

8- صرفه جویی در هزینه

استفاده از پارکت، سرامیک، سنگ و .... بعنوان کفپوش هزینه بالایی دارد اما فرش های ماشینی با کیفیت و قیمت مناسب با نقش و طرح متفاوت این مشکل را حل کرده است و می توان از آن ها به عنوان کف پوش برای خانه استفاده کرد.

مقاله مرتبط: لیست قیمت فرش ماشینی

 

نظرات کاربران

کد امنیتی