دوشنبه 24، آذر 1399
اشتغالزایی برای 1800 نفر از محل طرح‎‌های فرشبافی

اشتغالزایی برای 1800 نفر از محل طرح‎‌های فرشبافی

اباصلت نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف این نهاد اشتغالزایی است.

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان مورد حمایت و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه هدف باید با ایجاد نوآوری و خلاقیت در این بخش همراه باشد، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال از جمله کاریابی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با استفاده از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای از اولویت‌های کمیته امداد در ارائه خدمات است.

وی افزود: با خدمات اشتغال‌زایی کمیته امداد زمینه شکوفایی استعداد جامعه هدف این نهاد در بخش‌های مختلف فراهم‌شده و در استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت تسریع می‌شود.

نادری همچنین از توجه این نهاد به بحث توسعه مشاغل خانگی با راهبرد ایجاد کسب و کارهای کوچک، خانگی و زود بازده خبر داد و گفت: ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغال فرشبافی از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در بخش توسعه مشاغل خانگی بوده و با همین رویکرد در حال حاضر یک هزار و 841  مجری طرح اشتغال فرشبافی در بین مددجویان مورد حمایت این نهاد در این رشته فعالیت دارند.

وی به تولید هزار و 317 تخته فرش و گلیم فرش از طریق مجریان طرح‌های اشتغال فرشبافی این نهاد در هشت ماه گذشته از سال‌جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود 2 هزار و 316 متر فرش و تابلو فرش در هشت ماه گذشته از سال‌جاری توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: از محل فروش 2 هزار و 316 متر فرش و تابلو فرش بافته شده توسط مددجویان، بیش از یک میلیارد و 30 میلیون تومان عاید مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد شده است.

منبع خبر: مرکز ملی فرش ایران

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی