سه شنبه 27، خرداد 1399
تابلو فرش دست باف استان نماد پیوند ملی ملت ایران و عراق

تابلو فرش دست باف استان نماد پیوند ملی ملت ایران و عراق

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، آیین گره زنی تابلو فرش نفیس وحدت ملت ایران و عراق برای اهدا به صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر دیزج دیز برگزار شد.این تابلو فرش توسط هنرمند خوش ذوق و قالیباف شهرستان خوی بافته و در اربعین حسینی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف نصب و رونمایی خواهد شد.

غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در این مراسم اظهار داشت: هنرمندان فرش در پیوند اثر خود با یاد و نام اهل بیت (ع) آن هنر را پرخیر و برکت و ماندگار می کنند. و آذربایجان غربی با اشتغال 72 هزار نفر در حوزه قالیبافی و تولید سالانه 290 هزار مترمربع فرش دست باف و عرضه آن به بازار های داخلی و خارجی سهم بسزایی در بازار فرش دست باف کشور دارد.وی اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان خوی 17 هزار و 276 نفر در حوزه فرش دست باف مشغول بکار هستند و سهم تولید فرش دست باف بافندگان این شهرستان 69 هزار و 104 متر مربع می باشد.

در این شهرستان 86 کارگاه غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و 2 کارگاه متمرکز فعال است. 2 هزار و 900 نفر از بافندگان شهرستان نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

بابایی اذعان داشت: در حوزه فرش دست باف استان آذربایجان غربی 2 برند ثبت شده بین المللی و ملی را دارد که فرش ماهی خوی یکی از این برند ها می باشد.رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: این تابلو فرش نفیس در ابعاد 100*90 سانتی متر با رج 50 و در چهل رنگ ابریشم و پشم بافته و به صحن حضرت زهرا(س) اهدا خواهد شد

.حسینی دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز در این مراسم گفت: بافت این فرش نفیس نماد پیوند معنوی هنرمندان با اهل بیت (ع) می باشد و این حرکت فرهنگی برای دو ملت ایران و عراق ماندگار خواهد بود.فریدون نقی لو بافنده این تابلو فرش پیشتر نیز موفق به خلق آثاری همچون تابلو فرش جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، فوتبال جام ملت های آسیا 2019 امارات، لیگ والیبال جهانی 2019 در ارومیه، تابلو فرش مدافعان حرم و المپیک توکیو 2020 شده است.

منبع خبر: مرکز ملی فرش ایران

 

نظرات کاربران

کد امنیتی