دوشنبه 08، دی 1399
رئیس مرکز ملی فرش ایران: ثبت نام بیمه رایگان فعالین قالیبافی ادامه دارد

رئیس مرکز ملی فرش ایران: ثبت نام بیمه رایگان فعالین قالیبافی ادامه دارد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با وجود اینکه آماری بالغ بر دو میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور وجود دارد ولی حدود 270 هزار نفر از آنان تحت ‍پوشش بیمه هستند.

وی افزود: حرف مرتبط با حوزه قالیبافی نیز شامل مرمت کاران، رنگرزان و طراحان فرش است و تمام تلاش این است تا فعالان حوزه قالیبافی و حرف مرتبط درمرحله نخست تحت پوشش بیمه رایگان یک‌ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: این بیمه شامل بازنشستگی، پیری و از کارافتادگی کلی و فوت است و در زمینه بیمه درمان، تکمیلی و عمر نیز با بیمه ایران تفاهم نامه ای منعقد خواهد شد و سعی خواهیم کرد فعالینی که تحت این بیمه قرار می‌گیرند برای مدت چهارسال دیگر نیز بتوانند از مزایایی این بیمه به صورت شرایط ثبت نام اولیه بهره مند شوند.

رافع ادامه داد: فرش به نوعی شناسنامه دوم فرهنگی ایران محسوب می‌شود و باید از فعالین این هنر و صنعت نیز حمایت بیشتری شود بنابراین تلاش می‌شود در این مرحله تا میزان 470 هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی عنوان کرد: برای بهره گیری از این بیمه رایگان باید فعالین حوزه قالیبافی و حرف مرتبط برای تعیین هویت و ثبت اسناد مربوطه به سازمان صمت شهرستانها و اتحادیه استان‌ها مراجعه کنند.

رافع خاطرنشان کرد: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع است که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و مرکز ملی فرش ایران نیز اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی کرده است و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه‌ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

منبع خبر: مرکز ملی فرش ایران

 

نظرات کاربران

کد امنیتی