یکشنبه 31، تیر 1397
نمایشگاه فرش ماشینی درخور صنعت کاشان نبود

نمایشگاه فرش ماشینی درخور صنعت کاشان نبود

سعید علی مدد: شامگاه جمعه ۱۱ اسفندماه آیین اختتامیه سومین نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.


سومین نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان که ازجمله مهم‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع کشور است و ازجمله مشاغل مهم صادراتی و صنعتی کشور محسوب می‌گردد پس از ۴ روز برگزاری، در آیین اختتامیه پذیرای فرماندار کاشان بود.


حمیدرضا مومنیان در بازدید خود از نمایشگاه با سر زدن به غرفه‌ها با صاحبان تعدادی از صنایع به گفتگو و تبادل‌نظر پرداخت.
اگر چه این نمایشگاه عنوان بین‌المللی بودن را نیز یدک می‌کشد باوجود پیشرفتی که نسبت به سال‌های گذشته در شکل ظاهری غرفه‌ها داشته است هنوز با انتقاداتی روبرو بود که به فرماندار نیز منتقل شد.
ازجمله انتقادات مکان برگزاری نمایشگاه بود. نمایشگاه در دو سالن که یکی سالن سپیده کاشانی دانشگاه آزاد و دیگری سالنی موقت با داربست فلزی بود برگزار شد. عدم وجود فضای کافی برای ایجاد غرفه‌ها به تعداد لازم و رد کردن تعدادی از درخواست‌کنندگان، مساحت کم غرفه‌ها، ورودی‌های کوچک و نامتناسب با یک نمایشگاه صنعتی، قطع شدن برق سالن و نبودن برق اضطراری، نبودن جرثقیل برای جابجا کردن قطعات سنگین، تحویل دیرهنگام سالن که از ۴ روز زودتر انجام‌شده و بعضی غرفه داران نیاز به زمان حداقلی یک‌هفته‌ای داشتند ازجمله این مشکلات عنوان می‌شدند.


ازجمله مشکلات دیگر، زمان برگزاری نمایشگاه بود که به دلیل نزدیکی به عید نوروز و اوج کار کارخانه‌های فرش ماشینی و امور حسابداری فرصت محدودی را برای شرکت اهالی صنعت در نمایشگاه ایجاد می‌کرد و می‌توانست به ماه‌های ابتدایی نیمه اول یا دوم سال منتقل شود.


همچنین اطلاع‌رسانی برای برپایی و بازدید از نمایشگاه از دیگر ضعف‌ها به شمار می‌رفت.
قابل‌ذکر است که در مراسم اختتامیه این نمایشگاه حسین زینعلی ریاست دانشگاه آزاد و حمیدرضا مومنیان در سخنانی جداگانه به کمبودها و ضعف‌های نمایشگاه اذعان کردند. در ابتدا زینعلی امکانات نمایشگاه را درخور شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ندانست؛ و از فرمانداری خواست تا با حمایت خود بستر برپایی هر چه‌بهتر نمایشگاه را ایجاد کند. سپس فرماندار طی سخنانی ابراز امیدواری کرد با توجه حل شدن مشکل شهرداری و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، محل نمایشگاه بین‌المللی کاشان در نزدیکی اتوبان در سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد و محلی دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه صنعت فرش کشور باشد.

منبع خبر :کاشان نیوز

نظرات کاربران

کد امنیتی