سه شنبه 23، اردیبهشت 1399
یک نماینده مجلس/ محرومیت قالی بافان از بسته معیشتی کرونا مورد انتقاد است

یک نماینده مجلس/ محرومیت قالی بافان از بسته معیشتی کرونا مورد انتقاد است

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز ملی فرش ایران، با اشاره به بحران کرونا و در خطر افتادن وضعیت مالی قالی بافان تصریح کرد: سوال مجلس این است که چرا فرش دستباف از بسته معیشتی کرونا حذف شده است؟

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: بيش از 30000 بافنده در خوي وجود دارند که 9000 نفر آن ها کارت شناسایی دارند ما بیشترین مطالبات را از سوی بافندگان داشته ایم که حدود 15 درصد مراجعات را شامل می شوند. بیمه قالی بافان و در حال حاضر، بسته ی معیشتی کرونا بصورت مکرر محور مطالبه قرار می گیرد.

وی از فرش دستباف به عنوان کالایی برای رونق کسب و کار، اشتغال زایی و افزایش سهم بازار و توسعه صادرات غیر نفتی نام برد و تاکید کرد که در این شرایط بحرانی بافندگان فرش دستباف به حمایت جدی نیاز دارند.

فرح‌ناز رافع در مورد محرومیت قالی بافان از بسته معیشتی کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد فرش کشور؛ گفت: شیوع ویروس کرونا باعث آسیب به کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز فرش‌بافی شده و فعالیت اقتصادی این بخش در معرض خطر جدی قرار دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به این که شوک کرونایی فعالیت‌های اقتصادی شاغلان و بافندگان فرش بیش از بخش‌های دیگر تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، بیان داشت: از مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم مطالبه گری مظلومان این هنر – صنعت ملی را پیگیری کنند.

رافع افزود: از منظر اقتصادی بافندگان فرش دستباف به خصوص بخشی که بیمه نیستند در مقایسه با سایر صنوف، آسیب بیشتری متحمل خواهند شد. از همین‌ رو بیمه تامین‌ اجتماعی از سوی دولت برای دست‌اندرکاران فرش در نظر گرفته شود تا مشاغل خرد آسیب‌دیده از کرونا از بین نروند.

منبع: مرکز ملی فرش ایران

نظرات کاربران

کد امنیتی