انتخاب فرش و موکت راه پله

انتخاب فرش و موکت راه پله

در خانه هایی که معماری خاصی دارند و به اصلاح دوبلکس میباشند از راه پله در خانه استفاده شده است. کسانی که در این خانه ها زندگی می کنند معمولا ترجیح میدهند که راه پله ها را مفروش کنند. انتخاب فرش برای راهرو و راه پله، کار دشواری می باشد زیرا فرشی که برای راه پله ها انتخاب می کنیم باید طرح زیبایی داشته باشد تا هماهنگ با فرش ها و مبلمان خانه باشد البته این مورد بسته به سلیقه فرد متفاوت است. خوشبختانه فرش های ماشینی که اخیرا تولید شده اند بسیار طرح های متنوعی دارند که باب میل همه سلیقه ها می باشند این فرش های ماشینی در سه دسته فرش ماشینی 700 شانه، فرش ماشینی 1000 شانه و فرش ماشینی 1200 شانه در بازار عرضه می شود که شما می توانید با انتخاب هر کدام از این نوع فرش ها برای راه پله منزل خود از آن استفاده کنید. 

یکی از دلایل مفروش کردن راه پله ها گرفتن ضرب پاها به هنگام راه رفتن روی آن می باشد. هنگام انتخاب فرش برای این قسمت از خانه باید به چند نکته توجه داشته باشید. 

1- کیفیت و دوام بالا

برای انتخاب فرش راه پله از فرشی استفاده کنید که کیفیت و دوام بالایی داشته باشد و در اثر رفت و آمد دچار ساییدگی و پارگی نشود تا سالیان طولانی نیاز به تعویض آن ها نداشته باشید. ما در زیر چند نمونه از جنس هایی که بیشترین کاربرد را برای فرش راه پله دارند به شما معرفی می کنیم تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • نایلون

جنس نایلون از نظر پایداری و مقاومت بهترین گزینه است، این جنس دارای طیف وسیعی از رنگ ها بوده و ارزان قیمت میباشد. 

  • پلی استر

فرش هایی با جنس پلی استر می تواند حس گرما، لطافت و نرمی را به خوبی شبیه سازی کند.

  • پشم

فرش های از جنس پشم گران تر از بقیه موارد هستند ولی ماندگاری بالای آن به شرط مراقبت درست، می تواند گزینه خوبی برای مفروش کردن راه پله ها باشد.

نکته:

توصیه ما به شما این است که برای انتخاب فرش برای مکان های پر تردد مانند راه پله ها از ترکیب بهینه 80 درصد پشم و 20 درصد مواد مصنوعی استفاده کنید. 

2- ضخامت مناسب فرش

فرش مخصوص راه پله نباید ضخامت زیادی داشته باشد زیرا ضخامت زیاد فرش امکان گیر کردن پای افراد، سقوط و آسیب دیدن آن ها را بالا می برد و باعث می شود در نصب آن دچار مشکل شویم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که منظورمان از ضخامت کم فرش این است که، به اندازه ای باشد که روی کیفیت و طول عمر آن تاثیر نگذارد.

3- بالا بردن ایمنی پله ها

اگر کودک خردسال یا افراد سالمند در خانواده تان دارید بهتر است که فرش راه پله را طوری انتخاب کنید که گوشه های راه پله را کامل بپوشاند زیرا این کار باعث ایمن شدن پله ها می شود.

انتخاب طرح و رنگ برای فرش یا موکت راه پله

بهتر است که طرح و رنگ فرش که برای راه پله ها انتخاب می کنید با فرش اتاق نشیمن شباهت داشته باشد. اگر می خواهید فرش راه پله شما طرح ساده ای داشته باشد بهتر است که از رنگ های خنثنی و روشن استفاده کنید. اما استفاده از فرش های ظریف و طرح دار برای راه پله می تواند این مزیت را داشته باشد زمانی که فرش راه پله کهنه شد، ساییدگی آن را بپوشاند.

فرش های خاکستری و کرم بهترین گزینه برای راه پله می باشند؛ چرا که رنگ های روشن باعث می شود راه پله ها پهن تر به نظر برسد.

نصب فرش راه پله

همان طور که قبلا هم توضیح داده شد با نصب اصولی فرش بر روی راه پله ها می توان باعث افزایش ایمنی افراد شد هم چنین برای تثبیت وضعیت پوشش پله ها می توان از میله هایی استفاده کرد که استحکام کافی برای ثابت نگه داشتن فرش یا موکت را داشته باشند. معمولا جنس فلز بهترین گزینه برای این کار می باشد. 

سخن آخر

شما خواننده عزیز می توانید با استفاده از نکات ذکر شده و همچنین مشورت کردن با یک متخصص، فرش یا موکتی مناسب برای راه پله انتخاب کنید. 

نظرات کاربران

کد امنیتی