فرش راهرویی و تاثیر آن در زیبایی خانه

دلیل استفاده از فرش راهرویی در دکوراسیون خانه


انواع مختلفی از فرش های ماشینی وجود دارد که شما میتوانید با خرید فرش ماشینی مناسب، زیبایی خاصی به خانه خود ببخشید. تنوع این نوع از فرش ها باعث شده است که انتظارات هر فرد را برآورده کند. هر فرش ماشینی از شانه و تراکم مختلفی تشکیل شده است مانند فرش ماشینی 700شانه، 1200 شانه و فرش ماشینی1000 شانه. هر چه تراکم و شانه فرش بالاتر باشد زیبایی و مقاومت فرش بیشتر است.ما در این متن قصد شما را با فرش راهرویی و استفاده از آن در دکوراسیون خانه، با شما صحبت کنیم.

انواع فرش راهرویی

این فرش انواع مختلفی دارد:

سنتی

مدرن

فرش های راهرویی سنتی و کلاسیک به صورت گلیم فرش، گلیم گبه، گلیم جاجیم و فرش های مدرن و فانتزی به صورت شنل، شگی و سه بعدی بافتهمی شوند.


فرش راهرویی کلاسیک و سنتی

فرش راهرویی کلاسیک و سنتی را همه ما میشناسیم. در واقع همان فرشی است که در راهرو خانه مادربزرگمان دیده ایم.

فرش راهرویی مدرن و فانتزی

این فرش ها دارای طرح های متنوع تری نسبت به فرش کلاسیک میباشند. این نوع از فرش های راهرویی با طرح های برجسته و به صورت سه بعدی نیز بافته می شوند. طرح های خاص و زیبای این فرش ها به فضای خانه روح و جلوه خاصی میبخشد. متنوع بودن رنگ های این فرش، باعث می شود که به راحتی بتوانید آن را با سایر وسایل خانه هماهنگ و یا به اصطلاح ست کنید.


دلیل مفروش کردن راهرو

به دلیل رفت و آمد زیاد در راهرو بهتر است حتما از فرش یا موکت استفاده کنید زیرا انجام اینکار،  باعث کاهش سر و صدا می شود. همچنین هر زمان که وارد خانه شوید با پا گذاشتن روی فرش، گرمایی بینظیری را همراه با حس آرامش تجربه خواهید کرد. با مفروش کردن راهرو، شما می توانید سبک خاص و ویژه ای به خانه خود بدهید.


خصوصیات فرش راهرویی

برای فرش کردن راهرو بهتر است از طرح های ساده استفاده کنید. فرش راهرو نباید پرزهای بلند داشته باشد زیرا باعث جذب گرد و غبار، آلودگی و حساسیت می شود. برای این مکان فرش هایی با پرزهای کوتاه مناسب تر است، زیرا این نوع از فرش ها سبک و به آسانی قابل شستشو هستند. به دلیل پر رفت و آمد بودن راهرو، مقاومت فرش نیز باید بالا باشد تا زود فرسوده نشود.

 

انتخاب رنگ فرش راهرویی

برای انتخاب رنگ فرش راهرویی، سعی کنید رنگ آن با سایر وسایل خانه هماهنگ باشد. برای مکان هایی که عرض کمی دارند بهتر است از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگتر جلوه دهد. هم چنین شما میتوانید برای بزرگتر جلوه دادن به این فضا از آینه و نور پردازی استفاده کنید. فضای راهرو را کاملا مفروش نکنید زیرا باعث میشود فضا کوچکتر از اندازه واقعی خودش به نظر برسد.

فرش راه پله ای و تاثیر آن در زیبایی خانه

نکته

  • اگر در معماری داخل خانه از پله استفاده شده است، حتما از فرش کناره پله استفاده کنید تا منظره زیبایی به خانه ببخشد. توصیه ما به شما این است که در پله های خود از فرش هایی با رنگ زنده و شاد استفاده کنید، زیرا این کار باعث میشود فضای خانه بزرگتر دیده شود
  • اگر خواستار هماهنگی کامل بین فرش راهرویی و راه پله ای با فرش خانه خود هستید میتوانید طرح مورد نظر خود را به کارخانه سفارش دهید تا آن ها این کار را برای شما انجام دهند.
  • راه پله و راهرو جزء مکان های پر رفت و آمد در خانه هستند بنابراین بهتر است از فرش یا موکت هایی با الیاف مصنوعی استفاده کنید ما به شما فرش یا موکت با جنس نایلونی یا پلی استر را پیشنهاد میکنیم، زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد و ارزان است.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی