خرید فرش اتاق خواب جدید

خرید فرش اتاق خواب جدید

خرید فرش برای اتاق خواب در دید افراد متفاوت است. برخی فرش اتاق خواب را زیاد مهم نمی دانند و ترجیح میدهند که موکت را جایگزین فرش کنند اما بعضی از افراد تلاش میکنند بهترین جنس را برای فرش اتاق خواب خود انتخاب کنند.

  • شما با کدامین گروه هم عقیده هستید؟
  • فکر میکنید کدام گروه عقیده درستی دارند؟

در ادامه مقاله مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت که چه فرشی برای چه مکانی مناسب است.

نقش کفپوش اتاق

انتخاب کفپوش مناسب برای خانه اهمیت زیادی دارد. اگر اتاق خواب خانه کفپوش سرامیک دارد شما حتما نیاز به فرش در اتاق خواب دارید. فرش اتاق خواب باید در متراژ متناسب خریداری شود. برای خرید فرش در متراژ متناسب برای اتاق خواب کافی است اندازه اتاق خواب را بگیرید. شما باید به گونه ای اندازه بگیرید که فاصله 45سانت تا دیوار حفظ شود. اگر اتاق خواب شما کفپوش پارکت است، شما میتوانید فرشی به تناسب کوچکتر بخرید.

جنس فرش اتاق خواب

در اینجاست که پاسخ سوال های بالا حتما باید داده شود. به نظرتان کدام طرز  فکر درست است؟ نباید به فرش اتاق خواب اهمیت داد؟ این عقیده ،عقیده کاملا غلطی است. دلیل اشتباه بودن این عقیده این است که شما حدود8 ساعت از زمانتان را در اتاق خواب سپری میکنید. البته ما حداقل زمان را در نظر گرفته ایم. اگر جنس فرش اتاق خواب درست انتخاب نشود ممکن است دچار بیماری های تنفسی شوید. برخی از فرش های ماشینی که هم اکنون در بازار مشاهده می کنید الیاف با جنس نایلونی هستند. این نایلونی بودن الیاف سبب ایجاد حساسیت هایی می شود. فرش های فانتزی نیز نسبتا برای اتاق خواب مناسب هستند. بنابراین فرش های ماشینی آکریلیک هیت ست شده بهترین گزینه برای فرش اتاق خواب هستند. آکریلیک به دلیل اینکه از نظر جنس به پشم نزدیک است سلامتی شخص را به خطر نمی اندازد.

برخی افراد به دلیل قیمت نسبتا بالای فرش های آکریلیک، از خرید آن برای اتاق خواب صرف نظر می کنند. یک گزینه پیشنهادی جایگزین فرش ماشینی، فرش گبه است. البته گلیم فرش هم گزینه خوبی می تواند باشد. قیمت فرش گبه و گلیم فرش از قیمت فرش ماشینی مناسب تر است، بنابراین افرادی که تمکن بالایی نیز ندارند می توانند به راحتی با خرید فرش گبه یا خرید گلیم فرش اتاق خواب خانه را فرش کنند.

فرش اتاق خواب عروس

عروس خانم ها برای خرید فرش جهیزیه حساسیت زیادی به خرج می دهند. فرش جهیزیه شامل فرش های سالن، فرش اتاق خواب، فرش آشپزخانه است. رنگ فرش اتاق خواب عروس بهتر است که رنگ روشنی داشته باشد و هم چنین سعی کنید که با پرده ها و سایر وسایل خانه هماهنگ باشد. خرید هریک از این فرش ها  زمان زیادی را به خود اختصاص میدهد. اما اگر آگاهی و اطلاعات شما افزایش پیدا کرده باشد، شما می توانید با صرف زمان کمتر خرید خود را انجام دهید. فرش اتاق خواب عروس میتواند فرش ماشینی 700شانه، فرش ماشینی 1000شانه و فرش ماشینی 1200شانه باشد. ولی فرش گبه ها و گلیم ها نیز میتواند گزینه خوبی برای اتاق خواب عروس باشد.

فرش اتاق خواب کودک

فرش اتاق خواب کودک بهتر است دارای رنگ های شاد و زنده باشد تا فضای اتاق را پرانرژی کند. برای انتخاب این نوع فرش میتوانید سراغ طرح های فانتزی بروید. فرش هایی با طرح های عروسکی و کارتونی مناسب هستند. فرش اتاق کودک نباید پرزدار باشد و برای کودک ایجاد حساسیت و آلرژی کند.

نکته:

فرش های ساده و تک رنگ برای اتاق خواب انتخاب مناسبی هستند زیرا آرامش بیشتری به فضای اتاق خواب می دهند.

بهتر است فرش اتاق خواب هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب باشد به عنوان مثال اگر تصمیم گرفتید که سبک دکوراسیون مدرن را انتخاب کنید، سرویس خواب، فرش و پرده باید کاملا هماهنگ با هم باشند تا باعث زیبایی و هماهنگی در اتاق خواب شود.

اگر خانه شما کاملا امروزی است و کفپوش آن پارکت است بهتر است فرش گرد برای خانه بخرید. فرش گرد برای محیط های کوچک مثل اتاق خواب یا آشپزخانه گزینه خوبی است.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی