شال مبل چیست؟

شال مبل چیست؟

در ایام نه چندان دور اکثر مردم برای تغییر دکوراسیون خود اولین کاری که انجام می دادند تعویض فرش های خانه بود و برای راحت انجام دادن این کار، از طریق اینترنت اقدام می کردند. به این شیوه که ابتدا با سرچ کردن کلمه خرید اینترنتی فرش و سپس یافتن فروشگاهی که نماد الکترونیکی یا اینماد داشته باشد، اقدام به خرید محصول می کردند. اما امروزه به دلیل شرایط اقتصادی ترجیح می دهند که یک وسیله ارزان قیمت خریداری کنند. پیشنهاد ما به شما خرید شال مبل است، زیرا خرید آن در مقایسه با وسایل دیگر مانند مبل، میز و فرش به صرفه تر است. شال مبل در عین ارزان بودن، می تواند به دکوراسیون منزل شما رنگ و طرحی تازه ببخشد، این محصول در طرح و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. برای انتخاب شال مبل و لذت از زیبایی آن کافی است، شال را متناسب با طرح و اندازه مبل انتخاب کنید. برخی از افراد از شال مبل به عنوان کاور نیز استفاده می کنند زیرا این کار از کثیف شدن مبل جلوگیری می کند. این شال فقط مخصوص مبل نیست و برای تختخواب هم استفاده می شود.

انتخاب شال مبل براساس رنگ و اندازه 

تعادل در انتخاب رنگ شال یک نکته کلیدی است. برای انتخاب رنگ آن می توانید شال را با یک قسمت کوچکی از خانه مانند رنگ گلدان روی میز یا کاغذ دیواری یک گوشه از سالن پذیرایی خود، ست کنید. گاهی اوقات هم می توان جسارت به خرج داد و رنگی کاملا متضاد با دکوراسیون خانه انتخاب کرد. شما می توانید از هر طرحی و نقشی که دوست دارید استفاده کنید. فقط توصیه ما به شما این است که در پر طرح و نگار بودن نقش و به اصطلاح عامیانه در شلوغی طرح زیاده روی نکنید.اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که طرفدار رنگ های ساده هستید می توانید در رنگ شال مبل خود از رنگ های تک رنگ استفاده کنید اما با رنگی چند درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ مبلمان. و اگر طرفدار رنگ های گرم هستید می توانید از رنگ های شلوغ و جذاب استفاده کنید، این نوع رنگ ها به دکور خانه هیجان می بخشد.

اندازه

برای متناسب بودن اندازه شال مبل ابتدا باید بدانید که در کجا می خواهید از آن استفاده کنید؟ به طور مثال اگر آن را برای کاناپه های اتاق نشیمن می خواهید بهتر است، شالی انتخاب کنید که بزرگ و نرم باشد تا به عنوان روانداز نیز از آن استفاده شود. اما اگر شال را برای مبلمان اتاق پذیرایی می خواهید، مسلما این انتخاب صرفا جنبه تزیینی دارد پس بهتر است از پارچه های سنگین با سایزهای متوسط یا کوچک استفاده کنید. هم چنین اگر مبل تک نفره ای در منزل خود دارید و شال را برای آن می خواهید شال های کوچک با طرح های شلوغ بهترین انتخاب هستند.

جنس شال مبل

این شال ها جنس های مختلفی دارند. مانند شال های کرکی و پشمی که در زمستان کاربردند دارند، و به عنوان رو انداز هم از آن استفاده می شود. برای فصل تابستان هم می توانید از شال های نازک و خنک استفاده کنید. 

محل قرارگیری شال مبل

بسته به اندازه شال، مدل مبلمان و کوسن ها، محل قرار گیری شال می تواند متفاوت باشد. به طور مثال شال های کاملا ضخیم را می توان به صورت افقی روی نشیمن مبل انداخت و یا اینکه اگر شال مبل شما نازک اما بلند است بهتر است آن را به طور افقی از طرف دسته مبل به طرف نشیمن بی اندازید. و یا اینکه می توانید آن را روی قسمت تکیه گاه انداخته و  از یک کوسن برای ثابت ماندن آن استفاده کنید.

سخن آخر

استفاده از شال مبل در به روز کردن دکوراسیون داخلی و هم چنین به چندین برابر کردن زیبایی فضا خانه کمک شایانی می کند. شما می توانید با تهیه پارچه های مخملی، پشمی و بافتنی در منزل و همچنین کمی ایده پردازی به این شال های زیبادست پیدا کنید و نیز  با این کار به اقتصاد خانواده تان کمک کرده اید.

نظرات کاربران

کد امنیتی