فرش ماشینی خوب میخوام، راهنمایی کنید!

فرش ماشینی خوب میخوام، راهنمایی کنید!

راهنمایی گرفتن برای خرید فرش ...

سلام من به دنبال یک فرش ماشینی خوب برای اتاق پذیرایی خود هستم ، و می خواهم بدانم که تا چه اندازه باید با تم رنگی منزل ام ست کنم و باید یک رنگ خنثی انتخاب کنم یا اینکه یک رنگ گرم و یا فانتزی ؟

مقاله مرتبط: چرخه رنگ و ترکیب رنگها 

 

با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی !

ممنون از اینکه مدرن فرش را برای گرفتن مشاوره و راهنمایی انتخاب کرده اید. کارشناسان مدرن فرش شما را در جهت خواسته شما راهنمایی خواهند کرد.

 

انتخاب فرش ماشینی خوب دو بعد دارد، یکی از نظر ظاهری باید طبق سلیقه ی خود طرحی مناسب برای فرشتان انتخاب کنید. و هم اینکه با مشاوره ها و راهنمایی های اهل فن و دکوراتور که در این مقاله به طور کامل بازگو می شود فرشی متناسب با محل زندگی تان خریداری نمایید.

و بعد دیگر اینکه از نظر مشخصات فنی نسبت به فرشی که انتخاب می کنید آگاه باشید. و فرشی ماندگار و از نظر مشخصات فنی مثل استحکام و ساختار فرشی خوب و قابل قبول خریداری نمایید.

 

بررسی فرش از نظر مشخصات فنی

شانه و تراکم ، جنس فرش ، سالم بودن فرش از جمله فاکتورهایی است که از نظر فنی فرش ماشینی را توصیف می کند و در مورد آن اطلاعات لازم را در اختیار شما می گذارد.

 

شانه و تراکم فرش ماشینی

شانه و تراکم فرشتان را با آگاهی و متناسب با بودجه ای که می توانید صرف آن کنید انتخاب نمایید. و به این طریق حوزه ی انتخابی تان را محدود کرده و راحت تر و سریعتر به فرش مورد نظر خود دست می یابید.

باید بدانید هر چه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر رود، قیمت آن افزایش می یابد. ولی چه ویژگی ای پیدا می کند که باعث این افزایش قیمت می شود؟ آیا این مسئله مزیتی است بر فرش های با شانه و تراکم پایین تر؟ با این وجود چرا فرش های با شانه و تراکم پایین تر مثل فرش ماشینی 700 شانه فروش دارند؟

 

شانه به تعداد گره های به کار رفته در یک متر راستای عرض فرش گویند و تراکم به تعداد گره های به کار رفته در یک متر راستای طولی فرش می گویند. مثلا یک فرش 700 شانه در یک متر عرض خود 700 گره در حالی که یک فرش 1200 شانه در همان طول و فاصله 1200 عدد گره دارد.

چه عاملی سبب می شود این تعداد گره در این فاصله بگنجد؟ ظرافت و نازکی نخ بافت فرش باعث می شود که تعداد گره های بیشتری در یک متر بگنجد و این ظریف شدن نخ مثل زیاد شدن پیکسل های یک عکس است. هر چه تعداد پیکسل عکس یا گره در فرش بالاتر رود، وضوح تصویر یا کیفیت طرح و نقشه در آن عکس بیشتر مشخص خواهد بود.

پس شک نکنید که بالاتر رفتن شانه و تراکم به زیباتر شدن فرش می انجامد . و از آنجایی که مقدار به کار رفته نخ در فرش نیز زیاد می شود، قیمت آن بالاتر رفته و فرش نازک تر و ظریف تر ولی سنگین تر خواهد شد.

 

اما مزیت فرش 700 شانه چیست؟ فرش ماشینی 700 شانه ارتفاع خاب بیشتری دارد و ضخامت آن از فرش های دستباف گونه با شانه و تراکم بالا، بیشتر است. این فرش برای کسانی مناسب است که علاوه بر صندلی و مبل عادت دارند روی زمین نیز بنشینند. و در مقابل قیمت پایین تری نیز برای فرش شان می پردازند. امروزه طرح های مختلف در انواع شانه و تراکم بافته می شود. پس شما میتوانید طرح مورد نظر خود را با قیمت مناسب تر یا وضوح بالاتر در میان انواع فرش ماشینی بیابید.

 

جنس فرش ماشینی

از دومین فاکتوری که هنگام خرید فرش از نظر مشخصات فنی باید مورد بررسی قرار بگیرد، جنس فرش ماشینی است. شما باید بتوانید فرش مد نظرتان را تشخیص داده و مبلغی متناسب با جنس فرش ماشینی تان پرداخت کنید.

قبل از اینکه ادامه را بگویم لازم به ذکر است که شما اگر از یک فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید، میتوانید به کیفیت اجناس آن اعتماد کنید ولی اگر خودتان هم کمی در مورد جنس مرغوب شنیده باشید می توانید تا حدودی اصل را از فرع تشخیص دهید.

بهترین جنس و گران ترین نوع فرش ماشینی، فرش ماشینی اکریلیک است. از انواع دیگر الیافی که با ان فرش ماشینی بافته می شود، پلی استر می باشد. البته که پلی استر طرفداران خاص خود را دارد، اما اکریلیک از انجایی که جنسی شبیه پشم دارد ماندگاری بالاتری داشته و از زیبایی و کیفیت موجه تری برخوردار است و مهمتر از همه اینکه ، بعد از گذشت زمان تغییر شکل نمی دهد.

پس شما بهتر است، اگر فرش با کیفیت می خواهید در بین فرش های اکریلیک به دنبال فرش مورد نظر خود بگردید.

و خوب دقت کنید که فرشتان تفاوت رنگ و زدگی یا عیبی در دل خود نداشته باشد.

 

 

ویژگی های فرش در دکور چگونه باید باشد؟

ابعاد و سایز فرش

اول از همه فرش شما باید کوچکتر از مساحت اتاق تان باشد به گونه ای که اطراف آن خالی بماند. تا باعث شلوغ و به هم ریخته به نظر رسیدن فضا نشود. و شکل فرش نیز به طور معمول مستطیلی است در صورتی که می توان با توجه به شکل هندسی فضا به گونه ی سفارشی مربعی یا دایره ای شکل آن را سفارش داد.

 

رنگ فرش ماشینی 

در مورد تم رنگی فرشتان پرسیده بودید ، باید ذکر شود، فرش شما در هر تم رنگی که انتخاب می شود، باید تیره تر از سایر قسمت های اتاق شما باشد. یعنی درجه بندی رنگ باید از کف به سقف روشن تر شود. و از نظر رنگ بندی و طرح باید دقت فراوان کنید که فرشی انتخاب نمایید که هارمونی بین عناصر حفظ شود.

شاید ندانید که فرش جاذب توجه است و قوی ترین عنصر در منزل است که کل فضا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر نامتناسب باشد و رنگ هماهنگی با تم کلی اتاق نداشته باشد ، تمام تلاش شما را برای داشتن یک خانه ی زیبا تحت تاثیر خود قرار می دهد.

و از نظر شلوغی و خلوتی و یا تیرگی یا روشنی فرش باید گفته شود اگر فرشتان شلوغ و تیره باشد، باعث می شود که فضا دنج تر، گرم تر و به تبع شلوغ تر به نظر برسد. و این نوع فرش برای فضاها و خانه هایی مناسب است که خلوت و بزرگ بوده و نیاز به فرشی دارد که این خلوتی را کمی بپوشاند.

و اگر فضای منزل شما کوچک و گرفته و تاریک است بهتر است که از فرش های خلوت و روشن استفاده کنید تا فضا را به تعادل برساند. این نوع فرش در منزل فضا را باز تر جلوه خواهد داد.

حال بسته به اینکه منزل شما چه تم رنگی دارد. و یا چگونه به نظر می رسد می توانید از رنگ های ساده، تکرنگ، یا شلوغ استفاده کنید و فضا را انگونه که می خواهید جلوه گر کنید.

 

و به سبک دکوراسیون تان توجه کنید.

اگر سبک وسایل منزل شما ، فانتزی، کلاسیک یا مدرن است می توانید فرش تان را در یکی از این سبک ها انتخاب کنید که با انها هماهنگ باشد.

مثلا اگر مبلمان شما مدرن و امروزی به صورت کاناپه است ، میتوانید ان را با فرشهای فانتزی و یا ترک با رنگ های شلوغ انتخاب کنید و این به زیباتر به نظر رسیدن منزل تان کمک می کند.

اما اگر مبلمان شما استیل و سبک کلاسیک است و وسایل چوبی تجملی در منزل تان زیاد دارید بهتر است که فرشتان را مدل کلاسیک و یا سنتی انتخاب کنید. منظور از طرح کلاسیک ، فرش های ماشینی است که در بازار وجود دارد و اکثر انها برای منازل کلاسیک مناسب است. و منظور از سنتی یا فرش دستباف است یا اینکه تهیه فرش ماشینی به سبک یا طرح سنتی.

 

امیدوارم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد و اگر نظری دارید که بسته به تجربه تان برای پاسخ سوال این دوستمان مناسب است با ما در زیر این مقاله به اشتراک بگذارید.

و اگر خودتان سوالی دارید میتوانید در زیر این پست یا مقاله از مجموعه مدرن فرش بپرسید ، تا کارشناسان مدرن فرش در قالب یک مقاله به شما به مفصل پاسخ دهند.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی