فرش ماشینی خوب کدام است ؟

فرش ماشینی خوب کدام است ؟

موضوع مبحث امروز انتخاب فرش ماشینی خوب است. برخی از صفات ماهیت نسبی دارند. صفت خوب نیز از این دسته از صفات است. مفهوم این است که  نسبت به شی دیگر سنجیده میشود که این شی خوب است یا خیر. تمامی ملاک ها در نظر افراد تعیین میشود وملاکهای هر شخص برای انتخاب فرش خوب با هم متفاوت است. برای واضح تر شدن موضوع دو مثال میاورم. دو شخص با هم به خرید میروند. شخص اول اولویت ملاکهایش کیفیت است،بنابراین فرش ماشینی 1200شانه را خوب میداند. این در حالی است که شخص دوم اولویت ملاکهایش قیمت است به همین دلیل فرش ماشینی 700شانه را خوب میداند. در ادامه مبحث راهکارهای تشخیص فرش ماشینی خوب را عنوان میکنیم تا خود شما انتخاب کنید که کدامین فرش خوب است .

راهکارهای تشخیص :

-فرش ماشینی خوب ،فرشی است که چندین سال ماندگاری داشته باشد. محصولی که کارکرد بالایی داشته باشد خوب است.

-فرش ماشینی خوب است که شانه وتراکم بالایی داشته باشد. شانه وتراکم در استحکام وزیبایی فرش نقش اساسی دارند.

-فرش ماشینی خوب است که از کیفیت مطلوب برخوردار باشد. کیفیت میتواند شفافیت وزیبایی فرش را در خود داشته باشد.

-فرش ماشینی خوب، فرش ماشینی درجه یک است.(فرش ماشینی ممتاز )

-فرش ماشینی خوب ،فرشی است که ضمانت وگارانتی چندین ساله داشته باشد. کارخانه مدرن فرش از ضمانت 5ساله برای مشتریان برخوردار است.

-فرش ماشینی خوب است که از اصالت برخوردار باشد. برخی میپرسند اصالت فرش را از کجا بشناسیم ؟

اگر شما فرش را برگردانید برگه برچسبی وجود دارد که بر روی شانه وتراکم وکارخانه تولید کننده ونام طرح نوشته شده است.ممکن است در کنار برچسب چاپ هایی به صورت زیر بر روی فرش مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تصویری که مشاهده میکنید بخشی از برگه های برچسبی است که هر فرش با اصالتی ان را دارد. بنابراین به هنگام خرید حتما به این برگه چسبی در پشت فرش دقت کنید.

-فرش ماشینی خوب است که بافت یک دست وتمیزی داشته باشد. این بافت تمیز ویکدست را میتوانید از پشت فرش به راحتی مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

-فرش ماشینی خوب است که پرز دهی آن بیش ازیک یا دوماه نباشد. اگر پرزدهی بیش از یک یک ماه یا دوماه باشد فرش ماشینی خوب نیست. (یا اصطلاحا مرغوب نیست )اگر میخواهیدهمان پرزدهی اولیه نیز کم باشد به جنس الیاف فرشی که میخواهید خرید کنید دقت کنید. آکریلیک هیت ست شده میتواند بهترین جنس باشد.

-همیشه ملاکهای خود فرش برای انتخاب فرش ماشینی خوب کافی نیست. مکانی که قرار است فرش درانجا پهن شود نیز در خوب بودن فرش نقش ایفا میکند. اگر فرش را درست مطابق مکان لازم خریداری نکنید خوب جلوه نخواهد کر. مثلا فرش ماشینی 1200شانه برای اتاق خواب یا راهرو مناسب نیست. یا فرش گبه یا فرش پلی استر برای سالن پذیرایی مناسب نیست.

بنابراین مکانی که قرار است فرش پهن شود را در هنگام خرید جز ملاکهای خریدتان قرار دهید. (خرید فرش ماشینی متناسب با موقعیت مکانی)

-انتخاب رنگ مناسب فرش  هر مکانی باهم متفاوت است. به طور نمونه فرش با رنگ روشن  برای مکانهای پررفت وامد مناسب نیستند چون به سرعت کثیف میشوند. اما برای فضای سالن پذیرایی میتوانید فرش بارنگ روشن مثل کرم را انتخاب کنید. چون فرشهایی که رنگهای روشن دارند، پرزدهی کمتری نسبت به رنگ های تیره دارند.

(یکی از مواردی که در انتخاب رنگ فرش موثر است ،نورگیر خانه است .اگر حانمه شما زیر زمین است ونورگیر کافی ندارید

رنگهای روشن بهترین گزینه برای ما هستند.)

-طرح فرش ماشینی‌ودکور خانه با هم متناسب هستند.دکور فانتزی با طرحهای فانتزی هماهنگی دارد.

کلام اخر :

در هنگام خرید ملاکهای خوب بودن فرش را لیست کنید. این ملاکها کمک خواهند کرد که خریدی با رضایت داشته باشید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی