خرید فرش متناسب با موقعیت مکانی

خرید فرش متناسب با موقعیت مکانی

موضوع امروز شاید مقداری عنوان سخت داشته باشد اما اگر بخواهیم کاملا ساده بگوییم منظور این است که باتوجه به هر نقطه خانه (موقعیت مکانی )،فرش متناسب با ان را تهیه کنید. برای اتاق خواب ها  فرش اتاق خواب، ،برای سالن ،فرش پذیرایی ،برای آشپزخانه،فرش آشپز خانه وبرای اتاق فرزندانتان، فرش اتاق کودک، برای راهرو، فرش راهرو تهیه کنید. مهمترین دلیل مجزا کردن این مکان ها از همدیگر است که برای هرکدام با توجه به عوامل مختلف فرش تهیه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

عوامل موثر:

1)یکی از ملموس ترین عوامل ،رفت وآمد است. زمانی که رفت وآمد زیاد باشد احتمال خراب شدن فرش بالاست. بنابراین برایموقعیت هایی که رفت وآمد زیاد است شما بهتراست از فرشهایی خرید کنید که عمر ومقاومت بیشتری دارند. به طور نمونه بیشترینرفت وامد در خانه ها را در طی راهرو ها وراه پله ها صورت میگیرد. کسانی که خانه هایشان راهرو دارد بهترین کار این است کهبه سراغ خرید گلیم فرش ها یا فرش گبه ها بروند. چون این فرشها مقاومت بالایی دارند. در اثر رفت وامد زیاد ،فرشهای دیگراز بین میروند. بنابراین حرف آخر برای مکانهای پر رفت و آمد  فرش گبه یا گلیم بخرید.

2)عامل دیگری که در انتخاب فرش برای موقعیت های مختلف خانه موثر است، نورگیر است. نور گیر بودن منزل در انتخاب فرشموثر است. اگر خانه شما نورکافی ندارد شما فرش این قسمت ها را رنگ کرم یا رنگهای روشن انتخاب کنید .البته ناگفته نماندکه برای فرش اتاق کودک بهتراست که رنگ های چرک تاب انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

3) عامل بعدی مقدار شستشوی فرش است. سالیانه ،ماهیانه یا هفتگی ،موقعیت هایی مثل آشپزخانه که احتمال کثیفشدن فرش وجود دارد ،شما به طور مستمر فرش آشپزخانه را میشویید. از این جهت فرشی انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشوباشد .پیشنهادم برای فرش آشپزخانه این است که گلیم فرش بخرید. برخی از دوستان فرش فانتزی را میپسندند این فرشها هم خوبهستند اما اگر مطبخ جداگانه ندارید ودرهمان آشپزخانه آشپزی میکنید. احتمال کثیف شدن این فرش زیاد است. شستشوی فرشهای فانتزی متفاوت است.

4) عامل بعدی ظرافت است ،این عامل برای انتخاب فرش سالن پذیرایی بسیار مهم است. ظرافت وکفیت وزیبایی برای انتخاب هرفرشی مهم است اما برای سالن پذیرایی مهمتر است.

5)سلامتی ؛مهمترین عامل در انتخاب فرش اتاق خواب واتاق کودک است. چون زمان بیشتری را در اتاق خواب میگذرانید درانتخاب این فرش دقت کافی به خرج بدهید. از بین فرشهای ماشینی برای اتاق خواب فرش انتخاب کنید.اکثر بیماری های تنفسی بهدلیل انتخاب فرش برای اتاق خواب است.

6)متراژ خانه وارتفاع سقفاگر متراژ خانه شما کوچک است و شما میخواهید خانه شما بزرگتر به چشم بیاید بهترین کار این است که فرشهای خانه را از رنگهای روشن انتخاب کنید .رنگ های روشن هم در بزرگ جلوه دادن خانه موثر است وهم سقف کوتاه را بزرگتر نشان میدهد. اینعامل بیشتر بر روی  انتخاب فرش سالن موثر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

7)عامل اخری که در همه فرشهای گفته شده به صورت مشترکا موثر است این است که جنس الیاف برایتان در این انتخاب مهم باشد.الیاف آکریلیک از نظر جنس به الیاف پشم که طبیعی است نزدیکتر است.

کلام اخر

اول از همه قبل از خرید به تقلبی یا اصل بودن فرش دقت کنید.

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی