نکات لازم برای تهیه سرویس اتاق خواب و فرش کودک

نکات لازم برای تهیه سرویس اتاق خواب و فرش کودک

سلام بر شما پدر یا مادر جوان، گروه مدرن فرش تولد فرزندتان را به شما تبریک می گوید. و امیدواریم بتوانیم در قالب این مقاله اطلاعاتی به شما بدهیم تا با آگاهی بتوانید برای فرزندتان سرویس خواب مناسب تری انتخاب کنید تا بعد از خرید پشیمان نشوید.

اگر چه گروه تولیدی مدرن فرش، به تولید انواع فرش ماشینی مشغول است .با این حال ....

در این مقاله هر آنچه در مورد تهیه و خرید لوازم سرویس خواب فرزند دلبندتان احتیاج دارید برای شما ذکر می شود، و در آخر اشاره ای به خرید فرش نوزاد می شود تا بتوانید با آگاهی به تهیه وسایل مورد نیاز فرزندتان بپردازید.

مقاله مرتبط: خرید فرش جهیزیه 

 

سرویس خواب نوزادی

امروزه در خرید سیسمونی برای نوزاد، سرویس خواب یکی از عمده ترین اقلامی است که در لیست خرید برای نوزاد قرار دارد. سرویس خواب شامل موارد زیر است:

تخت خواب کودک، گهواره نوزاد، پتوی کودک، دراور و کمد لباس کودک، .....

معمولا قبل از اینکه نوزاد متولد شود، اقلام سرویس خواب به وسیله ی پدر و مادر انتخاب می شود و از جمله مواردی که در انتخاب لوازم کودک باید رعایت گردد: زیبایی و شکل سرویس خواب است و رنگ اتاق و لوازم آن و اینکه اتاق فانتزی و روشن و مفرح بخش باشد و کودک از اینکه در اتاق اش بازی کند فراری نباشد. و مورد دیگر جنس سرویس است.

 

چیدمان اتاق نیز باید به گونه ای باشد که وسایل با توجه به پلان و وسعت اتاق در دورتا دور قرار گیرند تا فرش کودک در مرکز اتاق باشد و کودک به راحتی بتواند در وسط اتاق روی فرش اتاق بازی کند.

بهتر است که اتاق کودک نورگیر باشد تا در طول روز کودک شما ، بتواند از نور خورشید برخوردار گردد.

 

سرویس خواب کودک ، دو نوع است :

یکی دم دستی که قالب اوقات همراه مادر و کودک است ، که شامل بالش ، لحاف و تشک سبک و راحت و نرم و گرم است.

و یک دست که در اتاق کودک گذاشته می شود و شامل : تخت کوچک نوزاد، گهواره می باشد.

 

جنس این اقلام اگر ایرانی باشد اکثرا از جنس تیترون و مخمل می باشد.  و اگر خارجی باشد، تنوع بیشتری داشته و معمولا ضد حساسیت ساخته می شود. توصیه می گردد، برای خرید هر جنسی برای خودتان به دنبال اجناس ارزان می روید و ارزان و زیاد می خرید! برای خرید اقلام پوشاکی و خوراکی برای کودک، که مستقیما با دهان یا پوست لطیف نوزاد در تماس است، از اجناس با کیفیت و ضد حساسیت استفاده و خریداری نمایید.

 

 

جنس تخت خواب کودک

معمولا نوزاد وقتی متولد می شود، در ماه های ابتدایی هیچ گونه استفاده ای از تخت خواب خود نخواهد داشت. تا به سن حدود دو یا سه سالگی برسد، کودک در تخت کوچک یا گهواره ای نزدیکی پدر و مادر نگهداری خواهد شد. پس باید توجه داشته باشید که تخت نوزاد را به گونه ای انتخاب نمایید که کودک درون آن اذیت نشده و خواب راحتی در آن داشته باشد و هرگز ناراحت نباشد.

و از جهت دیگر باید انقدر محکم باشد که در این مدت و یا جابجایی گهواره دچار آسیب و خرج دو چندان نگردد و خدایی نکرده سلامتی نوزاد را تحت تاثیر قرار ندهد.

به این نکته توجه کنید که تخت خواب و لوازم بچه تزیینی و لوکس نیستند . پس اقلام کاربردی کودک را تهیه کنید اما خوب تهیه کنید.

 

 

سرویس خواب نوزاد باید استاندارد باشد

استاندارد خاصی برای ابعاد و طول تخت نوزاد وجود ندارد . اما شما باید به نکته ای دقت کنید که نوزاد شما به زودی قد کشیده و به مرحله ی خردسالی و نوجوانی وارد میشود. پس بهتر است که از تخت های چند منظوره استفاده کنید. این گونه از تخت ها از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده هستند. از نظر طول تخت و ارتفاع قابل تنظیم هستند. و توجه داشته باشید که تخت شما لبه هایی داشته باشد که با توجه به مراحل رشد فرزندتان و افزایش سن او و ترس از افتادن او از تخت ، کم کم لبه ها را برداشته و آن را تبدیل به تخت نوجوان کنید.

 

 

رنگ و نور اتاق کودک

بهترین رنگ از نظر کارشناسان برای اتاق کودک رنگ کرم تا استخوانی است. این رنگ علاوه بر اینکه اتاق را روشن تر و دلباز تر نشان می دهد ، اگر احیانا دچار کثیفی و در معرض ورود حشرات شد، به راحتی می توانید آن را روی دیوار یا کف زمین تشخیص دهید. البته این از این لحاظ کاربرد دارد. اما انتخاب تم و رنگ اتاق کودک کاملا سلیقه ای است. و این بسته به سلیقه ی پدر و مادر نوزاد دارد.

سرویس خواب و وسایل اتاق می تواند متضاد با رنگ دیوار و کف انتخاب شود. اما در هر حال و به هر صورت ، شما باید یک اتاق زیبا برای اتاق خود بچینید ، و به حضور او اهمیت دهید. و اگر فرزندان تان مجبورند در یک اتاق با هم باشند باید بتوانید آنها را از هم تفکیک کرده و به محیط رشد و نمو آنها اهمیت دهید.

داشتن مکانی خصوصی مثل اتاق شخصی برای کودک و نوجوان در صورت امکان ، یکی از واجبات است.

 

نکاتی که باید برای سلامتی کودک و نوجوان خود رعایت کنید موردی در زیر بیان می شود:

1- اگر فرزند شما دوست دارد در تخت طبقه دوم باشد، متوجه لبه ی مناسب تخت و ایمنی فرزند خود باشید.

2- اگر فرزند شما در طبقه دوم تخت است، نباید آن را خیلی نزدیک سقف قرار دهید.

3- روشنایی سقف مثل چراغ خواب یا آباژور نباید کنار دیوار تخت مستقیما و در فاصله ای کم از فرزند شما باشد.

4- نور طبیعی برای اتاق بسیار مهم است. اما توجه داشته باشید به مورد بعدی:

5- تخت فرزندتان را نباید زیر پنجره قرار دهید. هم از این لحاظ که پنجره باید کاملا حفاظ داشته باشد و نتواند به دستگیره پنجره دسترسی داشته باشد. هم اینکه مستقیما نباید نور آفتاب روی صورت کودک تان بیافتد.

 

 

انتخاب پرده و فرش مناسب و مطمئن برای اتاق کودک

مهم ترین جز اتاق کودک شما ، فرش اتاق است. زیرا بستری است که کودک شما بر روی آن راه رفتن و سینه رفتن را یاد می گیرد. و مستقیما با پوست و دهان فرزند شما ارتباط دارد.

کودکی که تازه چهار دست و پا می شود، کنجکاو است و ابتدای عمر کودک از طریق خوردن و لیسیدن اشیا را و جنس آنها را تشخیص می دهد و شناسایی می کند. پس اگر فرش کودکتان از جنس خوب و با کیفیت نباشد، و آن را در دهان خود کند باعث مریضی او می شود. شما مدام نمی توانید بالای سر او باشید و او را کنترل کنید.

و هم اینکه خودش را به روی فرش مالیده  و اگر فرشتان زبر باشد، بدن کودک شما زخمی شده و یا خراشیده می شود. پوست کودک را با پوست خودتان مقایسه نکنید. کودک بسیار حساس و ضعیف است.

 

بهتر است که کف اتاق کودکتان موکت باشد و یا فرش اتاقش بزرگ باشد و محدوده ی خالی از وسایل را بپوشاند. وقتی فرزند شما دویدن را یاد بگیرد، ممکن است روی سرامیک و پارکت منزل سر بخورد و سر و دست او آسیب ببیند. پس بهتر است که از فرشی استفاده کنید که روی زمین لیز نخورد و باعث سر خوردن فرزند شما نشود.

 

اما پرده ، باید اطمینان حاصل کنید که میل پرده شما به دیوار محکم شده باشد و به سقف زده نشده باشد . زیرا در اثر وزن و یک ضربه کششی کودک و کشیدن پرده از سقف کنده شده و ممکن است روی سر کودک بیافتد.

رنگ پرده هم بهتر است که طبق جنسیت کودک انتخاب شود. البته اگر کودک شما فارغ از پسر یا دختر بودنش ، رنگی را دوست داشته باشد، باید از آن رنگ برای او خریداری کنید.

پرده ی اتاق باید ضخامتی داشته باشد که هر زمان که در میانه روز فرزند تان بخواهد بخوابد، به راحتی پرده را کشیده و محیطی تاریک و آرامی را برای او ایجاد کنید.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مناسب واقع شده باشد.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی