بعد از خرید فرش به چیدمان ان نیز دقت کنید

بعد از خرید فرش به چیدمان آن نیز دقت کنید

خرید فرش اکثر افراد دنیا و ایران برای خرید فرش به دنبال یکی از هنرهای اصیل ایرانی هستند. از آن جایی که ایران زادگاه فرش جهان است و افراد برای خرید فرش منزل خود به دنبال بهترین فرش ها هستند که، هم از نظر جنس و هم از نظر رنگ و کیفیت بهترین باشد ،بعد از مقداری تحقیق، فرش ایرانی را برای خرید فرش منزل خود انتخاب می کنند. در این میان اگر به دنبال بهترین روش خرید بگردند، خرید مستقیم فرش از کارخانه توصیه می گردد.

مطلب مرتبط: نکات لازم هنگام خرید فرش 

شاید قدیم ها و قبل تر ها که افراد فقط به مفروش کردن خانه ی خود فکر میکردند، به دنبال خرید فرشی بودند که تنها کل فضای منزلشان را پوشش دهد اما امروزه برای خرید فرش خیلی از عوامل را دخالت می دهند.که یکی از انها زیبا بودن خود فرش و زیبا کردن منزل به وسیله آن فرش است. پس شما قبل از خرید فرش خود بهتر است که انتخاب کنید چه سایز فرشی میخواهید تهیه کنید، و اینکه اصولی مشخصی را برای انتخاب ابعاد مناسب فرش و چیدمان صحیح فرش برای ایجاد تناسبات در فرش و وسایل خانه خود را بدانید.

 

قوانینی که قبل ازخرید فرش باید بدانید

برای خرید فرش باید به متراژ خونه توجه کرد

یکی از این قوانین دقت به متراژ و فضای خانه است که بر طبق آن ابعاد فرش خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید فرش کنید. ابعاد فرش باید طوری باشد که حدود 40 الی 50 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. عدد دقیق آان مهم نیست، بلکه آن چه مهم است، این است که: اطراف فرش فضای خالی وجود داشته باشد و فرش شما تمام فضای اتاق را پر نکند. اگر فضای منزل شما کوچک است، هنگام خرید فرش دقت کنید که فرشی کوچکتر از فضای اتاق انتخاب کنید.

خرید فرش برای اتاق خواب

خریذ فرش برای اتاق خواب

خرید فرش برای اتاق خواب به این خاطر است که شما هنگام نشست و برخاست بر روی تخت خواب، پای خود را روی فرش گذاشته و گرمی آن را احساس کنید. پس فرش باید در ابعادی خریداری و انتخاب گردد که ،وقتی در زیر تخت قرار میگیرد، از اطراف تخت پیدا باشد و اگر کمتر از 50 تا 60 ان از اطراف تخت بیرون باشد، زیبایی آن پیدا نخواهد بود. پس در هنگام خرید فرش برای اتاق خواب خود، علاوه بر زیبایی آن به ابعاد هم دقت بیشتری کنید.

خرید فرش برای اتاق نشیمن، پذیرایی و ناهار خوری

خریذ فرش برای اتاق نشیمن

در هنگام مفروش کردن اتاق نشیمن خود به گونه ای خرید فرش خود را انجام دهید که، پایه های جلویی مبل تان روی فرش قرار گیرد و پای شما روی فرش گذاشته شود، نه اینکه پایتان بروی زمین قرار گیرد. اشتباها افراد، یک فرش کوچک را خریداری می کنند که، تنها در وسط اتاق پهن شده و فقط میز بر روی آن قرار گیرد. پس برای خرید فرش خود، برای اصولی تر بودن خرید و زیبایی منزل تان بهتر است فرشی را متناسب با ابعاد اتاق به گونه ای انتخاب کنید که هم از دیوارها فاصله داشته باشد و هم اینکه پایه های جلویی آن بروی فرش قرار گیرد.

خرید فرش برای زیر میز نهار خوری

وجود فرش برای زیر میز نهار خوری برای فضاهای سرد به شدت توصیه می شود زیرا از سرمای صبحگاهی هنگام خوردن صبحانه جلوگیری می کند. فرش مناسب زیر میز نهار خوری باید نیم تر تا یک متر از لبه های میز بیرون بزند زیرا با این وجود احتمال گیر کردن صندلی و آسیب کمتر می شود.برای تهیه فرش میز ناهارخوری باید فرشی را خریداری کنید که، تمام میز و صندلی آن هنگام بیرون کشیده شدن نیز بروی فرش قرار گیرد و حداقل 50 الی 60 سانتی متر بزرگ تر از ابعاد میز و صندلی باشد.

با خرید فرش کاربری های مختلف برای منزل خود تعریف کنید

فرش ماشینی در دکوراسیون

 

یکی از روش هایی که امروزه در چیدمان دکوراسیون استفاده می شود، این است که به جای یک فرش بزرگ، از چندین قالیچه استفاده کنید تا اینکه، هم فضا زیباتر و مجزا باشد و هم اینکه نظم بیشتری به فضا حاکم گردد. مثلا می توانید با خرید فرش در دو قطع قالیچه، و پهن آن در فضای نشیمن و ناهارخوری، این دو قسمت را از یکدیگر جدا کنید.

خرید فرش در سایز مناسب

فرش ماشینی با سایز بزرگ

اکثرا هنگام خرید فرش به دنبال فرش های 12 ، 9 و 6 متری هستند، که این ابعاد بسیار درمیان خریداران فرش جا افتاده است و یکی دیگر شکل فرش است که، فرش ها در دوشکل مستطیل و دایره بافته می شود اما افراد و خریداران فکر می کنند، فرش یعنی یک فرش چهارضلعی که به شکل مستطیل فضا را مفروش می کند در صورتی که اگر بخواهید و متناسب با فضای خود یک فرش را خریداری کنید. می توانید یک فرش گرد را در خرید فرش خود سفارش دهید و منزل خود را به طور خاص و فکر شده مفروش کنید.

فرش ها در ابعاد بزرگتر مثلا 24 متری و در ابعاد کوچکتر مثلا قالیچه های سه متری بافته می شوند و در شکل دایره ای ان که اکثرا به صورت سفارشی بافته می شوند، در قطر های 1 متری 1.5 متری و 2 متری تهیه و طراحی و بافته می شوند. برای اینکه بعد از خرید فرش منزلتان در ذوق تان نخورد و احساس نکنید که سایز فرش خود را اشتباه انتخاب کرده اید، پیشنهاد می شود که با پهن کردن تعدادی روزنامه در کف منزل خود به سایز مناسب وزیبای منزل خود پی ببرید و بعدا اقدام به خرید نمایید. شاید فکر کنید کار وقت گیری باشد اما قبل از خرید فرش مطمئن تر و دقیق تر و مشخص تر به انتخاب فرش خود خواهید پرداخت.
 

نکته

در انتخاب فرش های گرد به نکاتی دقت کنید:

خریذ فرش ماشینی گرد

انتخاب فرش گرد برای هر فضایی مناسب نیست. پس بهتر است اگر فضاهای منزل شما تماما مستطیلی شکل و چهارضلعی هستند از فرش دایره ای برای خرید فرش صرف نظر کنید اما اگر در گوشه ای از منزل خود، یک انحنای معماری به شکل دایره یا نیم دایره دارید، برای مفروش کردن آن قسمت از فرش دایره ای استفاده کنید و یک همخوانی و تناسب زیبا را بیافرینید و یا اینکه اگر میز ناهارخوری شما گرد است، یک فرش گرد را برای خرید فرش خود انتخاب کنید و همچنین فرش گرد، برای آشپزخانه و اتاق خواب نیز میتواند زیبا باشد. اما پادری و کناره نیز که در ابعاد کوچک و باریک به طور اماده بافته می شوند، می توانند گزینه های مناسبی برای مفروش کردن قسمت هایی از خانه شما باشند.

خرید فرش در ابعاد غیر استاندارد

خرید فرش  ماشینی  شش ضلعی

این روزها فرش های غیر متعارف بیضی شکل و یا شش ضلعی را میبینیم که برای متفاوت بودن و یا خاص بودن می توان این فرش ها را برای منزل خریداری کرد. اگر دوست دارید خاص باشید به دنبال این فرش ها برای خرید و مفروش کردن منزل خود باشید.

خرید فرش باید طبق سلیقه و خواست شما باشد

خرید فرش ماشینی

این قوانینی که در جاهای مختلف می خوانید یا می شنوید، یک چیز کلی و تجربه شده است که از نظر زیبایی بسیار مناسب هر منزلی می باشد، اما سلایق با هم متقاوت است و شما می توانید یک فکر نو را که مختص خود شماست را به کار بگیرید و از آن درمنزل خود استفاده کنید. اما اگر زیبا نشد، باید بدانید که در آن اصول دکوراسیون به کار نرفته و شما باید بیشتر فکر میکرده اید تا طرحتان را اصولی تر پیاده کنید.پس میتوانید از این اصول برای پیاده کردن هر چه صحیح تر تفکرات و سلایق خودتان استفاده کنید.

 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی