خانه بدون مبل

خانه بدون مبل

آیا تا به حال به دکوراسیون منزلتان بدون مبلمان فکر کرده اید؟ به‌ نظرتان دکوراسیون منزل بدون مبل طرحی مدرن و جدید است؟ منزلتان جای کافی برای چیدمان مبل وجود ندارد؟ امکان خرید مبلمان در این شرایط اقتصادی برایتان مقدور نیست؟ شاید عده‌ای فکر کنند که در دنیای مدرن امروز‌ی طراحی دکور منزل بدون مبلمان طرحی غیرممکن و غیرقابل قبول است در ادامه مطالبی درج شده است که می تواند به شما برای طراحی دکوراسیون منزلتان بدون مبلمان با هزینه و اشغال فضای کمتر کمک کند چرا که بسیاری از افراد درآمد کافی برای خرید مبلمان منزل خودشان ندارند و یا بسیاری از هموطنان که در آپارتمان های کوچک زندگی می‌کنند با کمبود جا برای چیدمان مبل‌هایشان مواجه هستند.

مقاله مرتبط: منزل تان را با سلیقه ی خودتان بچینید

در ادامه با تکنیک ها و روش هایی آشنا می شوید که می توانید دکور منزلتان را بدون مبلمان طراحی کنید.

1- تشکچه و پشتی

 یکی از این ایده ها استفاده از پشتی و تشکچه با مدل ها و طرح های جدید است این روش هم کم هزینه هست هم فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ همچنین نوع چیدمان و طرح های انتخابی آن بستگی به فضای منزل و نوع سلیقه شما دارد.

2- کوسن

یکی دیگر از طرح‌های دکوراسیون منزل بدون مبل استفاده از کوسن ها در قالب های کوچک و بزرگ با طرح ها و مدل‌های فانتزی است که می‌تواند جلوه زیبای به منزل شما ببخشد.
با استفاده از این کوسن ها می‌توانید در هرموقع که لازم دارید نوع چیدمان آنها را به سلیقه خودتان تغییر دهید بدون اینکه به کمک دیگران نیاز داشته باشید زیرا برخلاف مبلمان های سنگین که به تنهایی امکان جابه جایی آنها وجود ندارد ولی این کوسن‌ها به راحتی جابه جا می‌شوند و با همین جابه جایی اندک تغییر زیادی در دکوراسیون ایجاد می‌کنند.

3-مبلمان تختخواب شو

یکی دیگر از این روش ها استفاده از مبل هایی است که امکان تخت خواب شدن آن ها به راحتی وجود دارد در واقع شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید که هم فضای کمتری اشغال شود هم هزینه گزافی بابت مبل و تخت متحمل نشوید. این مدل مبلمان در اندازه و سایزهای مختلف و مدل های متفاوت وجود دارد هم به صورت تک نفره هم دونفره وجود دارد که بستگی به سلیقه و میزان فضای موجود در منزل شما دارد.

4- تشک های تاشو

تشک های تاشو یکی دیگر از ایده‌ها و طرح‌های موجود استفاده از تشک های تاشو می‌باشد. استفاده از مبلمان این نگرانی را در ذهن والدین ایجاد می کند که ممکن است فرزندانشان حین بازی یا پایین آمدن از روی مبل به زمین بخورند. استفاده از این گونه تشک ها خانه ای امن برای فرزندان فراهم کرده و دیگر جای نگرانی نیست.

برای طراحی دکوراسیون منزل بدون مبلمان می‌توانیم ازسبک های خارجی نیز کمک بگیریم.

مقاله مرتبط: سبک های مختلف در چیدمان منزل

5- طراحی منزل به سبک مراکش

مراکشی‌ها برخلاف ایرانیان از مبلمان کمتر و در عوض بیشتر از تشک و کوسن در طرح های متفاوت، سایزهای متنوع و رنگ های ملایم و آرام استفاده می‌کنند. 

6- طراحی منزل به سبک بایتاک

نوعی سبکی هندی است که از کوسن ها و بالش های رنگی استفاده می‌شود.

7-طراحی منزل به سبک ژاپنی

در این سبک به جای استفاده از تشک می‌توان از فوتون های رنگی استفاده کرد. اگر می‌خواهید فضای منزلتان را به سبک های هندی نزدیک تر کنید می‌توانید از یک یا چند کوسن با ابعاد بزرگ استفاده کنید که نشستن روی آن‌ها بسیارراحت است و جلوه زیبایی به‌وجود می‌آورد.

8- فرش و پارکت

طراحی منزل بدون مبلمان با نوع فرش نیز معنی می‌گیرد. زمانی که از هیچ‌گونه مبلی برای چیدمان منزل استفاده نمی‌کنیم برای جلوه بیشتر منزل می‌توانیم از موکت یا فرش های مناسب و متنوع استفاده کنیم.

مقاله مرتبط: انتخاب کف پوش مناسب برای منزل

9- تخت سنتی

یکی دیگر از طرح ها برای چیدمان منزل بدون مبل، استفاده از تخت های سنتی است که می‌توانیم با کوسن یا پشتی با طرح های سنتی و قدیمی تزیین کنیم.

لازم به ذکر است برای دیزاین منزل به صورت سنتی می توانیم علاوه بر تخت و پشتی، از لوازم سنتی دیگری مانند سماور ذغالی، گلیم ها با طرح های قدیمی، آباژور، ترمه و دیگر موارد برای جلوه بیشتر منزلمان استفاده کنیم. 

10- صندلی های آویز

طرح دیگری که می‌تواند مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد استفاده از صندلی‌های آویزان به سقف می‌باشد که طرحی مدرن بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی