خرید فرش آشپزخانه

خرید فرش آشپزخانه

هر خانه به قسمت هایی تقسیم می شود که برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود به همین دلیل لازم است فرش متناسب با همان مکان انتخاب شود. به عنوان مثال فرشی که برای آشپزخانه انتخاب می کنیم با فرشی که برای اتاق پذیرایی یا فرش اتاق خواب استفاده می شود متفاوت است.

آشپزخانه مهمترین قسمت خانه، و به اصطلاح قلب یک خانه محسوب می شود. به همین علت در انتخاب فرش آن باید دقت کرد. امروزه معمولا درکف آشپزخانه ها از سرامیک و کاشی استفاده می شود. اما چون آشپزخانه محل پخت و پز است و باید همیشه تمیز باشد تا به سلامتی انسان آسیبی نرسد، بهتر است روی سرامیک فرش پهن شود تا از آلودگی جلوگیری کند.

ویژگی های فرش آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان های پر رفت و آمد و شلوغ در خانه به حساب می آید. وجود وسایل زیاد مانند کابینت، یخچال، گاز، وسایل برقی و... در آشپزخانه باعث می شود که انتخاب فرش برای این مکان از نظر اندازه، رنگ متناسب با این وسایل باشد.

هنگام خرید فرش برای آشپزخانه لازم است به جنس الیافی که در فرش به کار رفته است دقت شود زیرا ممکن است مواد غذایی روی فرش بریزد و مجبور باشیم به طور مرتب فرش را با شوینده های مختلف تمیز کنیم و یا اینکه فرش آشپزخانه با حرارت وسایلی مانند کتری و قابلمه دچار سوختگی سطحی شود، به همین علت الیافی که در بافت فرش آشپزخانه استفاده می شود باید از الیاف اکریلیک هیت ست باشد تا هم به راحتی تمیز شود و هم اینکه در برابر حرارت مقاوم باشد.

به دلیل اینکه فرش آشپزخانه نسبت به سایر قسمت های خانه بیشتر در معرض آلودگی قرار می گیرد توصیه ما این است که از رنگ های تیره مانند قهوه ای، سورمه ای و سبز تیره برای این مکان استفاده کنید. اما اگر حتما می خواهید فرشی با رنگ روشن انتخاب کنید بهتر است فرشی را مد نظر داشته باشید که طرح دار باشد تا لکه و کثیفی روی آن کمتر به چشم بیاید.

نکته: از فرش هایی با طرح برجسته برای آشپزخانه استفاده نکنید زیرا آلودگی ها در قسمت کناره های طرح های برجسته جمع شده و به سختی پاک می شوند.

در مجموع اگر بخواهیم ویژگی های فرش آشپزخانه را دسته بندی کنیم:

1- فرش مناسب آشپزخانه باید در هنگام شستشو مقاومت بالایی داشته باشد و شفافیت رنگ خود را از دست ندهد.
2- وزن فرش باید سبک باشد تا درهنگام جابه جایی و شستشوی آن مشکلی پیش نیاید.
3-فرش های گران با الیاف حساس، ظریف و پرزهای بلند مناسب این مکان نمی باشند زیرا پرزهای بلند فرش باعث می شوند که آلودگی در بین آن ها پنهان بماند. فرش های ماشینی مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه می باشند زیرا وزن سبکی دارند، ارزان تر و در شسشتو بسیار راحت تر از فرش های دستبافت هستند. 

فرش های مناسب آشپزخانه

فرش هایی با الیاف نایلونی

فرش هایی که در آن از الیاف نایلونی استفاده شده است، بهترین نوع برای فرش آشپزخانه می باشند. زیرا این نوع الیاف سبک بوده، پرز ندارد و هم چنین رطوبت کمتری به خود جذب میکند.

گلیم فرش مخصوص آشپزخانه

گلیم فرش

گلیم فرش ها نیز به دلیل سبک بودن، داشتن بافت پلی استر، داشتن طرح های متنوع و زیبا، قیمت مناسب و ارزان و مقاومت بالا، گزینه خوبی برای فرش مخصوص آشپزخانه می باشند.

فرش های فانتزی

استفاده از فرش های فانتزی نیز در آشپزخانه بستگی به سلیقه فرد دارد. این فرش ها در اشکال هندسی مختلف و طرح های متنوع در بازار وجود دارند.

فرش آشپزخانه جهزیه عروس

این نوع فرش میتواند از رنگ های شاد انتخاب شود و هم چنین از فرش هایی که در طرح های پارکت تولید شده اند نیز میتوان استفاده کرد. طرح هایی جدیدی نیز مانند طرح سه بعدی و عمق دار مناسب فرش آشپزخانه جهزیه برای عروس میباشند.

مقاله مرتبط: خرید فرش جهیزیه

مزایای استفاده از فرش آشپزخانه

انتخاب فرش همرنگ با وسایل آشپزخانه در دکوراسیون آن نقش موثری دارد. خانم های خانه دار چون زمان زیادی از وقت خود را در آشپزخانه می گذارنند، استفاده از فرش در این مکان باعث میشود که کدبانوی خانه با راه رفتن روی آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

نکته:

  • اگر کفپوش آشپزخانه طوری است که فرش روی آن ثابت نمی باشد و لیز می خورد، مبایست در زیر فرش از قالب هایی استفاده کنید تا جلوی سر خوردن فرش روی کفپوش را بگیرید.
  • اندازه فرش آشپزخانه فرش باید از نظر ابعاد دقیقا اندازه آشپزخانه باشد نه کوچک باشد نه بزرگ.
  • برای زیر سینک ظرفشویی نیز چون احتمال خیس شدن کف پا وجود دارد بهتر است یک فرش کوچک برای این مکان انتخاب شود. 
  • اگر در آشپزخانه از میز ناهار خوری استفاده می کنید حتما زیر میز را مفروش کنید تا در زمان نشستن بر روی صندلی پاهایتان روی فرش قرار بگیرد و احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

فرش فانتزی مخصوص آشپزخانه

 

نظرات کاربران

کد امنیتی