روش های مختلف خرید فرش

روش های مختلف خرید فرش

برای خرید گزینه های زیادی وجود دارد که شما بسته به شرایط اقتصادی خود و سلیقه ی مالی تان یکی از این روش ها را انتخاب کنید. به طور مثال: خرید فرش به صورت حضوری، خرید فرش ماشینی به صورت اقساطی، خرید مستقیم فرش از کارخانه (خرید مستقیم فرش ) و یا خرید اینترنتی فرش از کارخانه (خرید اینترنتی فرش ) از جمله این روش هاست.

که در این مقاله قصد داریم یک به یک این روش ها را بررسی کنیم.

خرید فرش به صورت حضوری

خرید حضوری به طور کلی روش معمولی است که در هر حوزه ی خرید و فروش مورد استفاده بوده است و اکنون هم این روش از خرید وجود دارد و مورد اعتماد اکثر کاربران قرار دارد. در این روش از خرید شما به فروشگاه یا محل عرضه ی کالا یا خدمت مراجعه می کنید، و با مشاهده ی محصول آن را بررسی کرده و توضیحات لازم را از فروشنده گرفته و تصمیم به خرید کالا می کنید یا اینکه ان را رد می کنید.

مثلا برای خرید فرش به فروشگاه ها یا حجره های فروش فرش مراجعه کرده، و با لمس و مشاهده ی حضوری فرش ها و مقایسه آنها با هم و انتخاب رنج قیمت مورد نظرتان اقدام به خرید فرش می نمایید.

 

خرید فرش ماشینی به صورت اقساطی

در این روش هستند فروشندگانی که این امکان را برای مشتری می گذارند که با طی روش هایی به صورت اقساطی جنس را خریداری نموده و به صورت ماهانه بدهی خود را تصفیه کنند. البته در این روش مبلغ تمام شده برای مشتری با توجه به مبلغی که در هر ماه پرداخت می شود، و مدت زمان و تعداد ماهی که طول می کشد، افزایش می یابد. و شما اگرچه به صورت ماهانه با توجه به توان خود، هزینه را پرداخت می کنید ولی اگر مجموع پرداختی خود را حساب کنید از ارزش جنس خریداری شده بیشتر خواهد بود.

در خرید فرش به صورت اقساطی، به محض خرید فرش در اختیار شما قرار می گیرد، و به مالکیت شما قرار می گیرد.ولی شما به واسطه ی چک و یا سفته یا هر نوع وثیقه ای که گرو می گذارید ملزم به پرداخت بهای محصول می باشید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

این روش خرید مستقیم به این معنی است که دست دلالان و واسطه ها در معامله کوتاه شده و در این نوع معامله خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با هم روبرو شده و محصول از تولید به مصرف می رسد. منظور روبرو شدن به صورت مستقیم این است که یا از طریق خرید حضوری یا از طریق خرید و فروش اینترنتی ، خریداری همان هزینه ی تمام شده به اضافه ی سود تولید کننده را می پردازد. و به دلیل اینکه دلالی وجود ندارد که بخواهد در این میان سودی برای خود در نظر بگیرد، شما کالا را با قیمت واقعی خریداری خواهید کرد.

قبل از خرید مستقیم فرش باید مراقب باشید که از یک فروشگاه یا برند معتبر دارید خرید خود را انجام میدهید. وگرنه خرید با قیمت مناسب یک جنس بی کیفیت لطف چندانی ندارد. و شما می توانید جنس مورد نظر خود را به جای خرید با واسطه به طور مستقیم از منبع تولید ان تهیه کنید. مثلا شهر کاشان منبع تولید فرش ماشینی است که به دلیل کیفیت و اعتبار ان اکثر شهرها در فروشگاه های خود اقدام به عرضه ی فرش کاشان می کنند. شما می توانید به شهر کاشان امده و خرید فرش ماشینی خود را بدون واسطه با قیمت مناسب تر انجام دهید یا اینکه به صورت اینترنتی از سایت و یا درگاه عرضه ی محصولات این شهر استفاده کرده و فرش ماشینی خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. اینگونه هم مسافت طولانی را طی نکرده اید و هم اینکه با قیمت مناسب تر یک فرش خوب خریداری کرده اید.

خرید اینترنتی فرش از کارخانه

امروزه بیشتر خرید ها از طریق اینترنت صورت می گیرد. هرچند که خیلی از افراد نسبت به این روش خرید و فروش بدبین هستند، اما کسانی که از شرکت های معتبر خرید خود را انجام میدهند، هم از نظر کیفیت جنس و هم از نظر قیمت مناسب محصول از خرید خود سود می برند.

زیرا خرید اینترنتی نیز روش اسان شده ی خرید مستقیم است. علت اینکه خرید مستقیم فرش به صورت اینترنتی باعث سود بیشتر خریدار می شود این است که شما در خرید حضوری نمی دانید دارید از واسطه ی چندم خرید خود را انجام می دهید، در صورتی که یک تولید کننده که به صورت انبوه محصول را تولید می کند، مسلما قیمت واقعی را روی محصول خودش می گذارد.

وقت کم، ترافیک بالای جاده ها، قیمت متنوع، باعث می شود افراد خرید خود را به تعویق بیاندازند. در صورتی که این روش خرید به کمک آمده و سبب می شود، شما به راحتی خرید خود را انجام دهید.

 

مزایای خرید اینترنتی از کارخانه

1- تولید کنندگانی که دارای روش خرید اینترنتی فرش از کارخانه هستند، برای اینکه در بازار پر رقابت فروش اینترنتی فروش بیشتری داشته باشد، اقدام به ارائه ی طرح های فروش می کنند. و برای جلب مشتری بیشتر اجناس خود را در بازه ای از زمان با تخفیف به فروش می رسانند و میتوان در فروش های اینترنتی کالا، کالای مورد نظر خود را با تخفیف های شگفت انگیز خریداری کرد.

2- در خرید اینترنتی فرش از کارخانه می توانید طرح های روز بازار را در سایت های مختلف مشاهده کنید سپس انها را مقایسه کرده و هر کدام برایتان مناسب بود را خریداری نمایید.

3- حتی برخی از سایت ها مثل این فروشگاه یعنی مدرن فرش، دارای روش های مختلف فروش است که از جمله خرید نقدی، اقساطی از این نوع روشهاست. که می توانید با تماس با پشتیبانی سایت فرش مورد نظر خود را با شرایط مد نظر خود خریداری نمایید.

4- در فروشگاه های حضوری قبوض، حقوق پرسنل، اجاره مکان، مالیات و ارزش افزوده نیز به قیمت تمام شده ی اجناس اضافه می شود در صورتی که در فروش اینترنتی این گونه هزینه ها کاهش یافته و به صفر می رسد.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی