کف پوش تیره انتخاب کنیم یا روشن ؟

کف پوش تیره انتخاب کنیم یا روشن ؟

کف پوش منزل در چگونه به نظر رسیدن ان تاثیر بسیار می گذارد .و یکی از شاخصه های اصلی برای داشتن خانه ای زیبا ، کف پوش مناسب با رنگ درست است .چه شما کسی باشید که منزل تان را خودتان می سازید و مصالح اش را طبق سلیقه ی خودتان انتخاب می کنید ، چه کسی باشید که میخواهید منزل تان رابفروشید ، برای زیبا تر شدن منزل تان باید یکسری مسائل را رعایت کنید تا تاثیری را که میخواهید بگیرید .

مقاله مرتبط : انتخاب کف پوش مناسب برای منزل 

 

 

این روزها بسیاری از صاحبان خانه های قدیمی برای اینکه منزل شان را بفروشند ، به فکر تغییر دکواسیون ان هستند تا ان را سریعتر به فروش رسانده یا اینکه اجاره دهند .

ان مصالح با ان رنگی که دارد ، و می خواهد فضای خالی منزل شما را پر کند و به ان معنی بخشد ، نه تنها نشان دهنده ی ذوق و سلیقه ی فرد است بلکه ، به طور مستقیم با احساس ارامش و اسودگی اهالی منزل ارتباط دارد .به همین دلیل باید دقت کرد که از چه نوع ماده ای و با چه رنگی در چیدمان منزل خود استفاده کرد .

یکی از مواردی که در کلیت چگونه به نظر رسیدن منزل تاثیر دارد ، کفپوش است .زیرا کف پوشی که افراد با ان منزل شان را فرش می کنند ، خود به تنهایی در اینکه منزل شان کلاسیک به نظر برسد یا مدرن تاثیر گذار است .

بنابراین نخستین گام در انتخاب کف پوش رنگ ان است .اینجاست که اگر تاثیر رنگ ها و کف پوش های تیره و روشن را بدانیم میتوانیم به راحتی رنگ پایه منزل خود را انتخاب کنیم .

اگر کسی نیاز به انتخاب رنگ کف پوش و اگاهی از تاثیر کف پوش در منزل اش دارد ، به او توصیه می کنم که این مطلب را مطالعه فرماید .

مقاله ای دیگر: منزل تان را با سلیقه ی خودتان بچینید 

 

کف پوش تیره در منزل

 

 

اگر شما جز ان دسته از افرادی هستید که کف پوش تیره را می پسندید ، و نگران این هستید که مبادا با انتخاب کف پوش روشن مجبور باشید که با دستمال همیشه به جان کف پوش خود در منزل بیافتید ، باید بگویم که کف پوش تیره باعث تیره شدن کلیت منزل شما می شود .

کف پوش تیره اگر چه کثیفی را کمتر نشان می دهد اما ، استفاده از در محل های تاریک و کوچک توصیه نمی شود .زیرا باعث تیره تر شدن محل می شود .و ان را کوچکتر نشان می دهد .

اما اگر دوست دارید که کف پوش تیره در منزل تان داشته باشید سعی کنید که دیوارهای منزل تان و وسایل تان را با تم روشن انتخاب کنید .

نورپردازی نیز عاملی است که تاحدودی می تواند فضای خانه را متعادل کند .و از تیرگی کف پوش ها بکاهد .

در صورتی که تصمیم دارید که از رنگ های تیره برای کف پوش منزل تان استفاده نمایید ، مثل پارکت قهوه ای سوخته یا تیره ، بهتر است که از مبلمان به رنگ تیره استفاده نمایید که این کار باعث می شود ، فضای منزل تان دنج و راحت و زیبا به نظر برسد .

این نکته را مد نظر قرار دهید که بافت و گره هایی که در کف پوش شما وجود دارد بهتر است که به صورت تکراری در ان وجود داشته باشد که این عامل باعث می شود ، زیبایی محیط تان دوچندان شده و ارامش را به شما انتقال دهد .

در این بین انتخاب کف پوش تیره برای اتاق خواب و استفاده از ترکیب رنگ زیبا برای دیوارهای این اتاق می تواند محلی دنج و زیبا را برای استراحت در ان برای شما فراهم اورد .

مثلا استفاده از کف پوش چوبی تیره و استفاده از رنگ بنفش برای دیوارهای ان باعث می شود که دل کندن از این محیط برای شما سخت باشد .

 

 

نظافت نیز جزیی از زندگی است ...

شما تا چه اندازه در تمیز کردن محل زندگی تان زرنگ هستید ؟

نصیحتی برای شما داریم .

اگر مشکلی با گردگیری یا نظافت مرتب کف پوش محل زندگی تان ندارید ، به شما توصیه می شود که کف پوش تیره انتخاب کنید و فضای منزل تان را به حالت کلاسیک دراورید .و بهترین انتخاب را برای منزل تان کنید .

این نکته را فراموش نکنید که رنگ هایی که در رده ی تیره قرار دارند ، خیلی زود گردو غبار می گیرند و ان را روی خود نشان میدهند .به همین دلیل باید به دفعات ان را گردگیری کرده و به ان صیقل بخشید .کف پوش های تیره نزدیک به رنگ مشکی به راحتی در کنار رنگ های روشن دیوار نشسته و همنشینی و ترکیب رنگ زیبایی را به وجود می اورند .

امروزه تنها کف پوش های تیره در بازار از نوع چوبی ان نیستند .بلکه در جنس های متنوع بامبو ، لمینت ، و وینیل نیز در بازار موجود است که در مقایسه با نوع چوبی ان بسیار ارزان قیمت هستند .

نظافت و نگهداری از انها نیز از کف پوش های چوبی بسیار راحت تر است .

اگر دوست دارید که کف پوش منزل شما تیره باشد ، ولی هزینه ی خرید کف پوش چوبی برای شما سنگین است می توانید ، سری به بازار بزنید و از انواع ارزان تر ان کف پوش مد نظرتان را انتخاب نمایید.

 

 

سلیقه ی شما تعیین کننده است

در مقایسه با کف پوش های تیره ، کف پوش های روشن نیز وجود دارند که درمقایسه با نوع تیره ان محاسن و معایب خودشان را دارند .البته اینکه کدام یک برای منزل شما بهتر است ، به سلیقه ی شما بستگی دارد .کف پوش های تیره جلوه ی خوبی به منزل شما میدهند .

کف پوش های روشن ، جای پا و گردوغبار را کمتر روی خود نشان میدهند .و اگر دوست دارید فضایی روشن و بزرگتر داشته باشید بهتر است که در بازار به دنبال کف پوش های روشن بگردید .

 

 

ایجاد فضایی دلبازتر در منزل

 

 

کفه ی ترازوی سنجش بین تیره و روشن را به نفع تیره سنگین نکنید ، زیرا عواملی وجود دارد که باعث می شود کف پوش های روشن درمنزل شما تاثیر گذار تر باشد .

کف پوش های تیره در منزل فضای خانه را دلبازتر و روشن تر نشان می دهند و مناسب است برای خانه های کوچک و کم نور که ان را بزرگتر از انچه هست نمایش می دهد .

در کل اگر تصمیم گیری برایتان سخت است که چه رنگی را انتخاب کنید ، هستند رنگ هایی که در طیف رنگی بین این دو قرار دارند .

کف پوش های چوبی با طیف رنگی متوسط که در دسته کف پوش های تیره و روشن قرار نمیگیرند ، می توانند شما را از این دودلی نجات دهند که بدون اینکه درگیر مشکل انتخاب بین تیره و روشن شوید ، یک کف پوش متعادل در منزلتان داشته باشید .

 

مقاله ای مرتبط : ترکیب رنگ چه تاثیری در ترکیب منزل دارد ؟

نظرات کاربران

کد امنیتی