بررسی سبک های دکوراسیون

بررسی سبک های دکوراسیون

استفاده از سبک های مختلف در چیدمان منزل بسته به سلیقه هر شخص متفاوت است. به طور کلی ما سبک های دکوراسیون متفاوتی داریم که عبارتند از سبک های مدرن، سنتی و  کلاسیک. برخی افراد هستند که بدون اطلاع از سبک های دکوراسیون منزل خود را چیده و از نتیجه ی آن غافل گیر می شوند زیرا هر سبکی که برای منزل در نظر گرفته می شود باید در انتخاب وسایل منزل نیز از آن تبعیت شود. به طور مثال استفاده از دو سبک کلاسیک و مدرن در کنار هم وجهه ای نامناسب به منزل شما می دهد. اگر شما به سبک کلاسیک علاقه دارید ابتدا باید آن را بشناسید و سپس به انتخاب وسایل تان بپردازید. اگر شما مبلمان تان را به این سبک خریداری نمودید، فرش تان را نیز به این سبک انتخاب کنید. البته با توجه به این که مزایای استفاده از فرش بی شمار است برخی از افراد فرش ایرانی را در تمام سبک های دکوراسیون به کار می برند و آن را با تمام سبک ها هماهنگ می کنند. شما هم اگر از آن دسته از افرادی هستید که وجود فرش را در خانه ضروری می دانید می توانید از طریق خرید اینترنتی فرش به راحتی آن را تهیه کنید و از مزایایی مانند قیمت مناسب، تحویل کالا درب منزل و... بهره مند شوید.

تبدیل فضای منزل به یک فروشگاه

چیدمان دکوراسیون تلفیقی نیز درست است که مخلوطی از دو دکوراسیون است، اما این سبک نیاز به اگاهی دارد. اگر شما هیچ کدام از این دو سبک را نشناسید، نخواهید توانست فضایی مناسب و زیبا برای خود ایجاد کنید و صرفا با استفاده از وسایل متفاوت، تنها آن ها را کنار هم گذاشته و خانه ای شلوغ شبیه یک فروشگاه برای منزل خود ایجاد خواهید کرد .مثلا اگر منزل شما از بیرون یک نمای رومی دارد، یعنی سبک خانه ی شما یک سبک کلاسیک است. شما اگر در داخل خانه از سبک های متفاوت استفاده کنید، و به هماهنگی و هارمونی بین آن ها دقت نکنید، هرگز از نتیجه ی آن دکور راضی نخواهید بود .به عنوان مثال اگر یک گوشه را با مبلمان کلاسیک و گوشه ای دیگر را با مبلمان مدرن و در میان آن ها از وسایل دکوری عتیقه و سنتی استفاده کنید، منزل شما بیشتر شبیه یک سمساری یا فروشگاه خواهد بود تا یک سبک دکوراسیون تلفیقی .همانطور که گفته شد این نتیجه ی نا آگاهی است. شاید شما سلیقه ی خوبی داشته باشید اما اصول کافی برای چیدمان منزل تان را ندانید که اگر این آگاهی را پیدا کنید با استفاده از آن و به کار بردن نظرات و سلیقه ی خودتان می توانید محیطی مطلوب تر را بیافرینید. اگر دوست دارید در مورد روش تلفیق سبک های دکوراسیون بدانید در ادامه ی مقاله با همراه ما باشید.

روش های تلفیقی در دکوراسیون

اول از همه باید بدانید شما کدام سبک را بیشتر میپسندید و سپس می توانید از سبکی دیگر در کنار آن استفاده نمایید. در بیشتر خانه های ایرانیان که متراژی حدود 80 متر تا 150 متر مربع دارند، شاید افراد بخواهند از تلفیق دو دکوراسیون استفاده کنند. بعد از آنکه مشخص گردید که کدام سبک را دوست دارید، اصلی ترین وسایل منزل تان را می توانید با آن سبک انتخاب کنید. مثلا فرش، پرده و مبلمان از جمله این وسایل هستند و در کنار آن می توانید وسایل دیگر را به سبکی دیگر انتخاب کنید.

اما از کجا سبک مورد نظر خود را بشناسیم؟

اگر با سبک های دکوراسیون آشنایی ندارید می توانید در اینترنت، عکس های آن ها را مشاهده کنید و در میان آن ها عکس هایی که بیشتر مورد پسند شما هستند و هم چنین با تصور و فکر شما سازگاری دارند را انتخاب نمایید و بر طبق آن وسایل تان را انتخاب کنید. از این طریق می توانید تشخیص دهید بیشتر با کدام سبک ارتباط برقرار کرده اید. به شناخت ناکافی تان از معنای لغات موجود در دکوراسیون ها بسنده نکنید، شاید تعاریفی در ذهنتان از هر کدام از این سبک ها باشد که در تعریف این لغت با آن چه در ذهن شماست متفاوت می باشد. به طور مثال بعد از بررسی ده تصویر از سبک های مختلف متوجه خواهیم شد که چه عناصری در آن ها یکسان است و یا اینکه چه شکل و صورت مشابهی دارند؟ 

پیشنهادی از جانب ما

به طور کلی به شما پیشنهاد می شود، اگر دوست دارید منزل تان را به سبک تلفیقی بچینید، و این سبک تلفیقی از سبک مدرن و سبک کلاسیک باشد، اگر منزل تان کوچک است، سبک غالب را مدرن انتخاب نمایید. اگر شما منزل تان کمتر از 100 متر مربع متراژ دارد، می توانید از سبک مدرن به عنوان سبک غالب بهره ببرید زیرا این سبک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت خانه های کوچک بیشتر هم خوانی دارد. برای استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب در منزل به فضاهای بزرگ تر نیاز داریم. سبک های مدرن بیشتر به رنگ های سفید و خاکستری می باشند و بیشتر به محیط خانه جلوه ای صنعتی می دهند. انتخاب کف پوش مناسب منزل نیز، برای هر کدام از سبک های دکوراسیون متفاوت می باشد. برخی ترجیح می دهند که با وجود مدرن کردن تمام وسایل خانه از فرش اصیل ایرانی برای کف پوش منزل خود استفاده کنند اما به تازگی با آمدن فرش هایی با طراحی ساده و تک رنگ، هم خوانی بیشتری بین سبک مدرن و فرش ایرانی ایجاد می شود و نتیجه ی آن زیباست. به طور کلی باید بدانید که سبک سنتی، بیشتر تجملاتی و دارای زرق و برق است. سبک کلاسیک بیشتر مات است و از مبلمان استیل در آن استفاده می شود و سبک مدرن نیز یک سبک جدید است که انواع کاناپه های ال شکل در آن به کار می رود.

نظرات کاربران

کد امنیتی