راه کارهایی برای جلوگیری از سر خوردن فرش

راه کارهایی برای جلوگیری از سر خوردن فرش 

سر خوردن فرش از روی سرامیک، پارکت و سنگ خوشایند نیست، زیرا باعث میشود زمانی که روی آن راه می رویم یا جاروبرقی می کشیم فرش جمع شود و کار را برای ما سخت کند زیرا دائم باید درگیر صاف کردن فرش باشیم. مهم تر از همه، این اتفاق ممکن است که سبب زمین خوردن و آسیب دیدن افراد خانواده شود. هم چنین تاثیر بدی روی دکوراسیون داخلی خانه میگذارد و از نظر زیبایی دکوراسیون داخلی را بدترکیب و زشت میکند. لیز خورد فرش  معمولا برای فرش هایی در سایز کوچک اتفاق می افتد، مانند: پادری ها، کناره ها و...
قصد ما از نوشتن این مقاله راه کاری برای حل این مشکل می باشد. تمام سعی ما این است که راه کارهای ارائه شده در دسترس باشد و به آسانی بشود آن را تهیه کرد.

مقاله مرتبط: انتخاب کف پوش مناسب برای منزل

1- استفاده از ترمز فرش

ورقه های ضدلغزشی در بازار وجود دارند که به آن ترمز فرش می گویند. این ورقه ها باعث می شوند فرش روی زمین سرامیک سر نخورد و ثابت بماند، جنس آن از پلاستیک نرم، سیلیکنی و گاهی اقات فوم می باشد. ترمز فرش در واقع قطعه ای است که از یک طرف داری چسب بوده و زیر فرش میچسبد و فرش را به زمین فیکس میکند.

نکته: ترمز فرش باید به خود فرش بچسبد نه ریشه های آن.

ترمز فرش هایی نیز به صورت گیپوری و رولی در بازار وجود دارند که دارای چسب نمی باشند. ترمز فرش های رولی یا متری که در بازار وجود دارند قابل استفاده برای تمام زیر فرش میباشند، چسب ندارند و به دلیل قطر زیادی که دارند باعث برآمده شدن فرش میشوند. ترمز فرش های تکه ای و چسبی بهتر از دیگر نوع ها میباشند. 

ترمز فرش برای داخل طبقات یخچال و کابینت نیز مورد استفاده قرار میگیرد و از هم به ریختن وسایل داخل آن جلوگیری میکند. برای تهیه ترمز فرش میتوانید به پلاستیک فروشی ها مراجعه کنید هم چنین قیمت آن بسته به سایز و نوع محصول متفاوت میباشد.

2- استفاده از چسب حرراتی

طرز استفاده از آن بدین صورت است که، چسب حرراتی یا تفنگی را در راستای طولی فرش یا قالیچه خود بزنید و بین خطوط متوالی، 15 سانت فاصله بی اندازید سپس پس از خشک شدن فرش آن را پهن کنید. با پایتان آن را جابه جا کنید، اگر مشاهده کردید که فرش همچنان حرکت می کند، دوباره فرش را برگردانید و مقدار بیشتری از چسب حرراتی به پشت آن بزنید.

نکته:

قبل از استفاده از چسب حرراتی برای فرش، حتما از جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی خود اطلاع پیدا کنید تا حرارت چسب آسیبی به فرش نزند. به طور مثال فرش های ابریشم مصنوعی و فرش هایی که از جنس نخ پلی استر یا  BCF هستند با چسب حرراتی آسیب می بینند اما این روش برای فرش هایی که  100٪ اکرولیک هستند هیچ مانعی ندارد. 

 

 استفاده از چسب حرراتی برای ترمز فرش

3- گذاشتن وسایل سنگین بر روی فرش

گذاشتن وسایلی مانند مبل و میز می تواند برای خانه هایی که کل آن را فرش کرده اند چاره ساز باشد ولی این کار به مرور زمان باعث کیسی فرش و کوبیدگی فرش می شود.

  • استفاده از ترمز فرش معمولا برای فرش هایی با سایز کوچک و هم چنین فرش هایی که نوع بافت آن ها وزن کمتری دارند، مناسب است
  • دورتا دور بعضی از فرش های ماشینی چرم دوزی شده اند که این کار مانع سرخوردن فرش به روی سرامیک میشود. اگر نمیخواهید از هیچ کدام روش های بالا استفاده کنید باید فرشی تهیه کنید که چرم دوزی شده باشد.
  • یک روش قدیمی نیز  برای لیز خوردن فرش وجود دارند و آن، استفاده از موکت در زیر فرش می باشد که این روش تا حدودی منسوخ شده، زیرا در آپارتمان های امروزی بیشتر کف منازل از سرامیک، سنگ و پارکت پوشیده شده است و برای زیر فرش ها دیگر از موکت استفاده نمی شود. 

 

نظرات کاربران

کد امنیتی