فرش گرد مدرن

فرش گرد مدرن

در گذشته فرش ها فقط به صورت مربع و مستطیل بافته می شدند اما امروزه با پیشرفت دستگاه های ماشین بافی فرش ها به صورت اشکال مختلف بافته می شود. ماننده دایره، بیضی و ... . در این مقاله در مورد فرش دایره ای و کاربرد آن برایتان توضیح می دهیم. 


برای دیدن فرش های دایره ای اینجا کلیک کنید.


مزایای استفاده از فرش در خانه علاوه بر چند برابر کردن زیبایی آن مکان، به خانه رنگ می دهد و باعث به وجود آمدن محیطی شاد برای خود و خانواده تان می شود. برای چیدن هر سبکی از دکوراسیون به یک نوع از فرش نیاز است. به طور مثال برای دکوراسیون های کلاسیک از فرش هایی به شکل مستطیل استفاده می کنند و برای دکوراسیون های مدرن از فرش های فانتزی و گرد. البته ها تمام این موارد به سلیقه شخص برمی گردد.فرش های گرد برای اتاق هایی با تمام اشکال هندسی مناسب می باشد و به بزرگتر شدن فضای خانه کمک می کنند، هم چنین این فرش ها به راحتی در فضاهای منحنی یا تنگ جای  می گیرند. با توجه به این که فرش های دایره ای در بازار بسیار متنوع هستند، از این رو باید آن را متناسب با سبک و دکوراسیون داخلی منزل خریداری کرد.

کاربرد فرش دایره ای در منزل 

استفاده از رنگ های جذاب برای فرش دایره ای در اتاق خواب جلوه زیبایی به محیط می بخشد و فضا را چندین برابر می کند. هم چنین در خانه هایی که از شومینه به جای سیستم گرمایش استفاده می شود، میتوان با پهن کردن یک فرش دایره ای در جلوی شومینه، زیبایی خانه را چند برابر کرد. استفاده از فرش دایره ای در زیر میز نهارخوری نیز امری شیک و مدرن است اما به این نکته توجه داشته باشید که ابعاد فرش گرد باید به اندازه ای بزرگ باشد تا ست کامل ناهارخوری دقیقا روی آن قرار گیرد تا هنگام جابه جایی صندلی ها با مشکل مواجه نشوید. برای انتخاب فرش گرد مخصوص اتاق نشیمن، باید اندازه و سبکی را انتخاب کرد که منطبق با قسمت های دیگر خانه و مکانی باشد که قصد دارید فرش را در آن پهن کنید. بهتر است فرش، فضای خالی اتاق نشیمن را پر کند؛ در این صورت شما به یک فرش گرد بزرگ نیاز دارید اما برای وروردی، فرشی با اندازه کوچکتر باید انتخاب کنید.

ویژگی های فرش دایره ای

وقتی که اتاق را به صورت یکپارچه، با انواع موکت و یا کف پوش های ساده پر می کنید، استفاده از یک فرش گرد یا بیضی به زیباتر شدن فضای اتاق کمک شایانی می کند.یکی از ویژگی های مثبت فرش گرد این است که خانه را بزرگ جلوه می دهد و هم چنین از شلوغی فضا و درهم ریختگی آن می کاهد. قرار گرفتن فرش دایره ای در محل مناسب می تواند تصویری بسیار زیبا و جالب ایجاد کنند.

فرش گرد مدرن

در چه جاهایی از فرش گرد یا دایره ای استفاده نکنیم؟

طراحان دکوراسیون منزل متعقدند که این نوع فرش ها به دلیل شکل منحصر به فرد و خاصی که دارند بهتر است در یکسری از مکان های خانه قرار نگیرند. به عنوان مثال:در راهررو نباید از فرش گرد استفاده شود. هم چنین فرش گرد را نباید به شیوه ای زیر مبل پهن کرد که قسمت بزرگی از فرش زیر مبل قرار گیرد و قسمتی از آن بیرون باشد.

انتخاب فرش گرد

برای انتخاب فرش گرد برای خانه باید به رنگ، طرح و نقش پارچه مبل ها، کوسن، پشتی ها و یا کاغذ دیواری ها توجه کرد. بهتر است رنگ زمینه آن ها با فرش دایره ای مورد نظرتان یکی باشد. اگر می خواهید که لوازم منزل کاملا ست نباشد و تفاوت بیشتری بین آن ها وجود داشته باشد بهتر است رنگی که بیشترین جلوه را در فضایتان ایجاد می کند و یا به عبارتی رنگ غالب است را ملاک قرار دهید. 

قیمت فرش گرد

فرش دایره ای یا همان گرد در سایزها و ابعاد مختلف بافته می شود. قیمت این فرش ها بستگی به ابعادی دارد که شما آن را سفارش می دهید. یک سری از فرش های دایره ای ابعاد استانداردی دارند مثلا یک متری، دو متری و... . قیمت فرش های گرد با این ابعاد کمتر از قیمت فرش های دایره ای بزرگ است چرا که این نوع فرش ها، سفارشی است و کارخانه آن را با درخواست مشتری می بافد.

خرید فرش دایره ای 

آسان ترین روش برای خرید فرش دایره ای استفاده از روش خرید اینترنتی می باشد. خرید اینترنتی فرش باعث می شود در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.

برای اطلاعات در مورد فرش جهزیه و فرش وینتیج می توانید روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی